Ännu en tidig morgon

Vaknade 05:50 imorse av att jag hörde Rasmus höll på att dra upp sin rullgardin. *SUCK*
Nu blev jag faktiskt riktig irriterad och var in och talade om för honom att han kan inte längre gå efter att det är ljust ute. Därför att på våren blir det ljust redan mitt i natten och på sommaren är det ljust nästan dygnet runt. Och just nu är kl ALLDELES för tidigt för att stiga upp. Så han fick gå och lägga sig en stund till.
Efter det hade man såklart svårt att somna om. Men jag tycker inte det finns någon anledning att slå på tv:n när kl inte ens är 6 på morgonen. NÄ! Regel: Inget tv tittande före kl 7 på helgmornarna!

Irritationen kom nog även från att jag vaknade med fruktansvärt ont i halsen. Hade haft ont i halsen redan igår men trodde det var halsbränna. Imorse var jag helt tjock i halsen och kunde knappt svälja.
Tittade i halsen och såg nå vitt på min högra halsmandel. Tog en tops och började peta och fick bort en typ vit/gul/grön massa som luktade ÄÄÄÄÄK!!! Å fy fasen!!!! Petade bort ännu mer, och lite till... 4 tops gick åt innan allt var borta. Mer gul/vit/grön massa som luktade vidrigt rent ut sagt. Undra vad det där var för någe....... :-S
Ont i halsen har jag fortfarande iallafall. Och idag känner jag mig lite trött i kroppen faktiskt. Inte den vanliga speeden på mig. Halsfluss??

Rasmus springer omkring här och leker med grannen Lucas. Så man får lite lugn och ro iallafall. Hade planerat att ta med fika och gå ner till havet idag. Får se om vi gör det på eftermiddagen istället. Då åker grannarna till fjällen så då lär man aktivera Rasmus.

Nä, nu blire våffel lunch! Ja onyttigt jag vet. MEN GOOOTT!!! :-P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0