Kinamat och soffsovning

Idag är jag äntligen piggare igen. Skönt att inte vara så trött så man knappt orkar stå upp om dagarna.
För så har det varit både måndag och tisdag. Troligen sviter av att man trotsade influensan, bet ihop och spelade match både lördag och söndag.... Kanske inte va så bra ändå.

I måndags när jag kom hem från jobbet var jag så trött så jag höll på å somna i bilen på vägen hem. Trots det så ställde jag mig och lagade mat. Efter maten slocknade jag i soffan och sov till 20 på kvällen. Peter väckte mig vid 19 taget med ett hurtigt telefonsamtal och jag orkade verkligen inte prata. Ni vet när man är så trött så bara hela ansiktet och allt är helt förlamat. Så var det. En halvtimma senare springer han in genom dörren fortfarande lika hurtig och pigg.
Kliver fram till mig och börjar pussa på mig. Varpå jag BER honom att inte tvinga mig öppna ögonen.
Han skrattar och säger att jag är hopplös och går vidare upp för å duscha. Efter ytterligare en halvtimmas förlamning så börjar jag vakna till liv igen. Är pigg ungefär fram till 22 taget, men sen tar tröttheten över igen.
Tyvärr blev inte natten riktigt som jag tänkt mig.
Vi har nämligen möss i väggarna. Och Peter blir fullkomligt galen när han hör dom och rusar upp och börjar banka stenhårt i väggarna. Ni kan ju tänka er den väckningen..... Sådär gjorde han en 3 ggr kanske. Sen vaknade jag till av att han höll på att plantera råttgift inne i väggarna mitt i natten oxå. Lite senare av att han gick i sömnen och skulle plantera råttgift. Och ytterligare lite senare av att en av mössen fastnade i råttfällan vi satt ut och Peter var tvungen att gå upp och kolla så det verkligen var så. *suck*  Behöver jag säga att jag var trött igår....

Efter att ha bokstavligt talat släääpat mig upp på tisdag morgon och kommit till jobbet 20 minuter försent så kom jag iallafall igång till slut. Men vid 15 tiden på em slog den där extrema tröttheten till igen. Jag skrev ett sms till Peter att jag bara inte orkade laga mat ikväll. Det får bli köpmat isåfall, kina kanske :-)
Sagt och gjort. Kinamat framför tv:n. Supermysigt :-) Efter kinamaten blev det såklart soffsovning igen. Vaknade igen vid 20 taget av att Peter var sådär superhurtig igen och stod och hamrade däruppe i sovrummet. Ännu en kväll när absolut INGENTING blev gjort... Jaja det får bli såhär.
Den här natten blev ganska lugn faktiskt. Förutom att jag hörde är ännu en musstackare fastnade i fällan. Stackars lilla mus..... Men skönt så slippa höra det där jäkla kraffsandet hela nätterna.

Iallafall så känner jag mig hyfsat pigg idag. ÄN så länge iallafall :-)

Inge mer musjakter på nätterna!! ;-)


Kommentarer
Postat av: Peter

2-0 till mig i fajten med mössen i väggen....mohahaha

2009-01-28 @ 17:24:44
Postat av: Sofie

Haha! Jag ser verkligen Peter framför mig när han jagar runt om natten :D

2009-01-28 @ 19:10:13
URL: http://frisksofie.blogg.se/
Postat av: Petra

Jasså Peter jagar mus på nätterna.... ;)



Näe usch det var dåligt :P

2009-01-28 @ 19:30:56
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Peter

I natt musen ska du få. Hahaha

2009-01-28 @ 21:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0