Fredag den 13:e

Ooops... insåg nyss att det är fredag den 13:e idag. Scaaaryyyy!!! Närå, tror inte riktigt på det dära. Det har aldrig hänt någe speciellt än så länge på det datumet iallafall (peppar peppar....)

Så igår var iallafall en riktig präktig pissdag kan man säga. Börjar med folk som tjatar och inte förstår vad man säger på fm. Till supporten på em med BARA en massa dryga ärenden som kom in och jobbigt folk som ringer i sista sekunden. *suck*
Sen till att Tommie och jag träffades för att jag skulle skriva under ett papper för ansökan till Rasmus skola i höst.
MEN! Vad han inte hade berättat för mig var att han fyll i Sörbyskolan som förstahandsval. Vilket jag inte ALLS samtycker med. Nu blev vi RIKTIGT osams han och jag. Vi är inte alls överrens om vilken skola Rasmus ska gå på.
Jag vill ha honom i Ytterharnäs skolan eftersom jag helt ärligt anser att det är den  bästa skola jag sett av alla i varit på. Där är 6: års klasserna 17 elever och sen finns det en 1-2:a som är 20 st elever and so on....
Personligen är jag övertygad om att en liten skola i ett litet samhälle är MYCKET bättre än dom stora skolorna på 700 elever.
Men Tommie vill ju naturligtvis ha honom på sörbyskolan just pga närheten till hans lägenhet plus att han får kompisar i hans trakt. Men JAG DÅ!!!!!!????? Alla problem och skit jag fått tagit gällande Rasmus hittills.,.. vilket verkligen inte varit lätt, det SKITER han bara i för sin egen vinnings skull. Det här är min chans att få honom närmre mig och att känna sig trygg och tillfreds med oss i ytterharnäs. Men NEJ, finns INGEN förståelse! Jag min dumma fan gick med på att skriva över honom på Tommie för att hjälpa honom så han kunde få bostadsbidrag. Hade jag INTE gjorde det hade Ytterharnäs varit det naturliga valet och förstahandsvalet. Men det skiter han oxå i!!!! *ARHG*
Det var K.R.I.G kan jag säga igår.... Jag blev så arg så tårarna sprutade på mig... *suck*
Ingen bra dag med andra ord......  Hur sjutton löser man en sån här sak? ja jag vet inte... men vad jag vet är att jag INTE tänker ge mig!! ALDRIG att han ska gå på Sörbyskolan!!

Efter kriget var det iallafall hemmåt för att försöka lugna nerverna och äta nått innan träningen.
Skönt att få träna och tänka på något annat. Jag spelade baklinjen hela tränen och det va SÅ KUL!! :-D
Tydligen är det jättedåligt med folk inför helgens matcher i Falköping och Göteborg. Så vi får se om jag får vara stand in med min grande mage om det inte trollas fram lite folk här under dagen.
Sambo var väl inte jublande glad över nyheten direkt..... :-S Förståeligt.... Stackarn ligger hemma med feber nu oxå.

Snart har jag gått 23 fulla veckor! SJUKT va tiden går fort nu.....  Nervös deluxe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0