Att hålla igång när man är själv

Jag hade länge peppat mig själv att ta en lång och skön kvällspromenad när jag kom hem från jobbet igår. Och det höll i sig ungefär fram till furuvik när jag började gäspa och tyckte nog att jag hade lite huvudvärk ändå... När jag parkerade bilen utanför huset så regnade det oxå. Näe... men när det regnar kan man ju inte promenera. TÄNK om jag skulle bli sjuk. hemska tanke... Nä jag får nog stanna inne idag :) Sagt å gjort! Klev innanför tröskeln och stod stirrandes och funderade en stund. Jahapp... vad ska man göra nudå. Peter jobbade och skulle komma hem sent. Så vad gör man då när man är själv för att fördriva tiden och inte lägga sig på soffan och bara somna.

Dammsuga hela huset
Laga mat
Äta
Göra matlådor
Bajsa
Titta på Greys anatomy (tårvarning)
Äta glass och dricka kaffe
Titta på Barnmorskorna (tårarna rann)
Titta på Jane Austen book club (ååå tårarna rann...)
Kissa
Stirra på klockan
Prata lite med Petra på msn
Stirra på klockan igen...
Prata med pappa om Rasmus nalle Arne som han lyckats stoppa in i ett leksaksgarage
Göra situps
Stirra ännu mer på klockan
Gå och ta mer kaffe
Kissa igen...
Lyssna på The best of 90`s och The best of 80`s
Få en nostalgitripp och måste blogga
Prata lite mer med Petra på msn
Lagt över grymma 90 tals låtar på telefonen

Shit va långsamt det är å vara själv.... :S

Och i morse var jag lite lagom trött så jag tog lite sovmorgon. Ska ju faktiskt jobba till 18 ikväll så det gör inget. Och kl 19 kommer en tjej och tittar på min lägenhet så jag lär hem och snabbstäda lite. Man bor ju inte där allför flitigt nuförtiden... Nä.. nu kurrar det i magen. MAT!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Fick Arne något gjort i leksaksgaraget eller gick han bara och plockade helt planlöst som andra karlar?

2008-05-20 @ 12:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0