Snart är tiden inne...

Snart är tiden inne.... snart är serien slut för den här säsongen. Känns vemodigt, men samtidigt såklart rätt så skönt eftersom det har varit tufft. Man har i stort sett inte haft något liv utanför volleybollen. Den har tagit upp all tid från allt annat. Fast jag vet inte.... På nått sätt har jag inget riktigt emot det heller. Volleyboll har alltid varit mitt liv. Ända sen jag började spela när jag var 10 år har den upptagit vardagar som helger med träningar, matcher och cuper. Och jag har alltid älskat det!
Så jag har alltså spelat volleyboll i över 20 år nu och har aldrig varit högre upp än jag är idag. Allsvenskan!
Därför känns det otroligt sorgligt och tråkigt att det ser ut som att halva laget tänker försvinna till nästa säsong....
Vi har gjort något stort tillsammans! Vi har tagit oss från div 2 raka vägen upp till Allsvenskan tillsammans!
Det vore så jättekul att få planera en rejäl satsning till nästa säsong med laget.
Jag är verkligen inte redo att lägga av ännu......

FAKTA: Gävle har fått upp ögonen för volleybollen. Det planeras att starta en specialidrott volleyboll på Wasa skolan
FAKTA: Baskettränaren som tränar på polhem planerar att starta ett ungdomstillhåll och vill ha med volleyboll.
FAKTA: Vi har fått fler sponsorer än någonsin det här året utan någon speciell satsning.

Jag vet att det är jättetungt att tänka på nästa säsong redan nu pga man är trött och sliten och man vill umgås med familjen man knappt träffat senaste året.
Men jag hoppas hoppas hoppas verkligen att fler känner som jag.
Vi kan verkligen ta oss långt tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0