Kontrollerad och larver

Som alla vet så är jag ju då jordens tröttaste människa på mornarna. Och så var ju då även fallet denna fredag morgon.
Rasmus kom som vanligt in och väckte mig vid 6.45 taget. Och som vanligt ligger mamma kvar för länge i sängen så det blir till slut bråttom om vi ska hinna till dagis till kl 8. För hinner man inte dit till 8, ja då blir det ingen frukost.
Men, kl 8.00 pip stegar vi innanför dörrarna på dagis. Då ser jag "Idag börjar vi med fredagsutflykterna igen"
PANIK!! Shit! Jag har ju ingen fika med till Rasmus. Jag frågade visserligen en av fröknarna på onsdagen som då sa att det inte skulle vara nån utflykt. Så helt fel ute var jag ju inte. Och det var fler föräldrar som tydligen fått detta svar.
Jaja, det gick ju att lösa. Jag fick pallra mig iväg till sjukhus restaurangen och köpa en macka och festis till honom.

Lite senare befinner jag mig på jobbet. Har precis ätit frulle och ger mig ut på ett rutinjobb. Korskoppling (aktivering av nätverksuttag). Som vanligt slänger jag på mig min Microsoft väska med jobbprylar i och stoppar in hörlurarna i öronen och vrider igång musiken. Knallar in på onkologmottagningen avd 17 och stegar fram mot korskopplingsskåpet.
Eftersom vi har en nyckelknippa med ungefär 70 nycklar på så tar det mig en stund att få fram rätt nyckel. Och när jag står där och fipplar ser jag en karl komma smygandes mot mig. Jag tittar upp på honom mitt i fipplandet och ser bar en mun röra sig. Drar ur hörlurarna och säger "Va?"
Karln: "Jaa... Är det nån uppgradering på gång lr?
Jag: "Näe. Jag ska bara aktivera ett nätverksuttag åt er. Strax klar"

Varpå karln nickar lite försiktigt.. dröjer lite. Men frågar igen
Karln: Du, kan jag få se legitimation?"
Jag: Jag skulle knappast kunna ta mig in i era dörrar om det inte var så att jag jobbade här (lätt irriterad)"
Karln: Näää jag vet men det har varit så mycket flummigt folk som drällt omkring här på senaste tiden"
Flummigt folk?! Vaddå? Ser jag ut som flummigt folk lr?!
Irriterat letar jag fram mitt ID kort och kör upp det i ansiktet på honom.
Okej, jag tycker vanligtvis det är bra att man kollar vissa som springer omkring på sjukhuset.
Men kanske inte på en öppen avdelning! Vad skulle jag vilja sno liksom? Bindor och spottkoppar?
Fatta vad vårt jobb skulle bli jobbigt om vi var tvugna att visa upp ID varje gång vi klev in på ett ställe. Herregud!

Lite senare var det iallafall dags för lunch. Jag, Diana och Matias drog iväg till Tennstopet för att möta upp Zacke där.
Efter att vi hade ätit upp vår jättegoda tacopaj så sitter vi där i godan ro, zippar på vårt kaffe och surrar.
Zacke: Men, va fasen är det där?
Tar upp sin telefon och stirrar på den. På ena hörnet av telefonen kryper en vit skitäcklig liten larv!!!
Varfasen kom den ifrån?!
Nu börjar vi titta oss omkring. Tittar på blomman som står på borden som är FULL av sånna vita larver!
Tittar lite till och ser att det kryper även på bordet och på väggen!!
UÄÄÄÄÄÄÄK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det började klia på hela mig!!
När en avs serveringspersonalen går förbi ropar Diana till
Diana: Du ursäkta! Ehhh.. bara så du vet så har ni lite vita larver som kryper omkring här
Serveringstjejen: (står och stirrar med stora ögon) Öhm... oj då... Tack för informationen.
Tjejen går iväg igen mummlandes "Herregud va pinsamt"

Näe.. tyvärr. Jag vet inte... tror kanske det dröjer innan jag går dit och äter igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0