If you don´t like where you are. Then change it!

Träning! Jag har visserligen tränat många år. Volleyboll, beachvolley, boxning, gym, löpning ja... lite allt möjligt. Men det har gått väldigt upp och ner sedan jag slutade med volleybollen. Den sporten är liksom den enda jag verkligen känt varit en livsstil, något jag går till med glädje och lätta steg. Sedan jag slutade med det har jag haft stora problem med att hitta något jag vill ersätta den med. jag har provat lite allt möjligt och kommit fram till att jag tränar bäst själv. Och det gör jag i form av promenader, löpning och ren styrketräning på gym.
 
Mina dagar ser just nu ut som så att jag tränar mellan 5-6 dagar i veckan. Oftast blir det 6 dagar. Jag försöker gå till gymmet i alla fall 4 ggr av dagarna. Ibland blir det en 5:e också. Sen försöker jag köra cardio 2 dagar. Men vill försöka få till det minst 3 dagar i veckan med då det är viktigt. Och sedan volleyboll på söndagar :-) Lyfta tungt är ändå det jag tycker är roligast. Och volleybollen såklart! :-)
 
Just nu går jag på underskott i kosten. Inte för att deffa fram några muskler direkt, för jag har inte några, än :-P Men för att bli av med allt extra fett jag har. Så pga det känns träningen väldigt seg just nu. Det känns mest som underhållsträning. och jag känner mig inte alls lika stark som jag brukar. Men det är bara att bita ihop antar jag. Det känns i kroppen att det händer saker i alla fall. Dock kan jag inte se något visuellt ännu. Men jag hoppas det med kommer. Känslan i kroppen och känslan av att vara piggare på dagar och kvällar betyder mycket just nu :-)
 
Jag hinner bara träna runt 30-40 min per dag tyvärr. Så det får bli intensiva pass utan så mycket vila. Plus att jag har stora problem med mitt högerknä så benpassen är ännu mer lama.... I alla fall, såhär såg dagens träningspass ut.
 
Uppvärmning några benböj med 20 kg. Samt militärpress med 12 kg ca 20 ggr
Marklyft: 1 set x 5 reps 40 kg (måste se över tekniken bättre här innan jag kör tyngre)
Bänkpress: 4 set x 7 reps 35 kg
Benpress: 3 set x 15 reps 90 kg och sedan 1 set x 15 reps 100 kg
Utfalls steg 2 set x 24 reps
2 st magövningar med 3 set x 10 reps
 
Nya tag imorgon!! Kardio står på schemat. Men tänkte hinna med ett gym pass också på fm. Lite ryggträning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0