Att tycka olika

Är något som jag helt ärligt inte alltid haft respekt för. Självklart när man var yngre hade man svårare att förstå varför folk inte kände och tyckte som en annan. För just det JAG tyckte var ju helt rätt, såklart. Och det slutade oftast i hetska diskusioner där båda parterna i stort sett bara kastade skit på varandra och avslutades med att man mest bara var förbannade på varandra. Och i stort sett ovetandes om vad den andra egentligen sagt.
Men med åren så har jag lärt mig att acceptera allas olika sanningar för vad dom är. För alla har vi olika sanningar om saker. Och vem är jag att trycka ner någon människa i marken bara för att denna tror, tycker eller tänker på ett annat sätt än jag. Universum kretsar inte kring mig och mina tankar. Även om vi alla vill tänka så ibland.
Jag ska inte sticka under stolen med att jag självlart fortfarande ibland för mig själv kan ruska på huvudet och undra vad denna person har mellan öronen igentligen ibland. Men jag skulle faktiskt aldrig drömma om att dumförklara denna människa för den delen. Och minst av allt framför ögonen på andra personer.
Jag tycker faktiskt det är uppfriskande med människors olika åsikter nuförtiden. Det ger mig en chans att se saker från en annan synvinkel och lära mig ett och annat på vägen.
 
Men ibland, inte speciellt ofta, men då och då så dyker det upp människor som tror sig vara allvetare av det större slaget. Sådana som tror sig sitta på världens alla svar. Och då menar jag inte inom bara en sak, utan dessa människor tror sig kunna allt. Politik, medicin, ja allt. Och ger man sig in i diskusioner med sådana människor får man ofta veta, mellan raderna, hur otroligt dum man är som tycker och tänker på det här sättet som dom gör.
Välditg väldigt tråkigt när sådant händer.MEN, eftersom jag numera är en glad personer som väljer att tänka positivt på saker. Så tänker jag försöka att släppa sådana här diskusioner så fort jag märker vilket håll dom barkar av åt. Och människor som verkligen försöker trycka ner mig eller ideligen får mig att må dåligt eller suger energi av mig, kommer jag att göra mig av med helt. Känner man att man får ut allt man velat och drömt om i sitt liv genom att vara bitter, sur och se negativt på allt så är man välkommen att göra det. Men dessa människor har ingen plats i mitt liv.
 
SÅ, nu har jag fått sagt det jag vill och nu känns det mycket bättre. Va skönt att jag har en egen blogg som bara är min och som jag får ventilera mig i hur jag vill.
 
Ljus och kärlek till er alla! Japp, till ALLA!
Namaste
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0