Skitbörjan!

Just precis nu känner jag mig trött och sur. Och det tänker jag unna mig att göra, just nu! Sådetså!
 
Efter ett antal månaders sömnlöshet börjar jag blir rätt slut. Speciellt på mornarna när det känns som att jag verkligen måste anstränga mig hårt för att ens ta mig upp ur sängen.
Kl 3.30 imorse kommer Theo inrusandes till vårt sovrum och skriker att "Mamma pappa, Agnes är borta!!" Ett flertal gånger, HÖGT oxå. Vilket gör att vi klarvaket sätter oss upp i sängen och försöker  få honom att dämpa sig. Och samtidigt vaknar såklart Agnes av allt skrikande :-/ Peter får gå in till Theo, som tar sin lilla tid på sig att somna om. Och jag till Agnes......  Hon somnar om och jag lägger mig i min säng igen. När jag äntligen lyckas somna om så kommer lilltösa 5.30 trippandes in till mig igen med kudde och gosedjur. Suck....... Sova? vad är det??
 
När barnen äntligen är lämnade på dagis och jag har parkerat vid jobbet och ska kliva ur. Står där en kvinna runt 45 år sådär. Och säger åt mig att jag har parkerat helt galet.  Och jag ser ut som ett frågetecken gissar jag på. Sittandes fortfarande i bilen, trött och helt lost stirrandes på henne och funderar vad hon menar?
Det här är alltså en väg bakom SOS kiosken vid sjukhuset. Bilar parkerar verkligen som arslen där. Sådär så att man vet att det skulle fått plats två bilar till om man ställt sig lite närmre den framför. På det lilla "avsnittet" där jag ställe mig får det plats 3 st normalstora bilar. Det stod två framför mig och jag parkerade alltså längst bak bakom dom två andra. Den här kvinnan säger att hon tycker jag ska backa ca 1 meter så att om bilen framför mig åker iväg så får det plats en bil mellan oss. INGEN kan ju parkera bakom mig nu på den där metern som är där.
Och jag lovar.... jag såg ut som ett ännu större frågetecken. Och frågade igen vad hon menade. Det står ju en bil framför mig redan. Och åker den får det ju plats en bil till där såklart. Så vad hon menade, antar jag! Var att om jag backade en meter så skulle det kanske få plats två bilar mellan istället för bara en. Men hur 1 meter ska göra plats för en bil till förstår jag inte riktigt...... Hon höjer rösten och flaxar med armarna och är allmänt otrevlig och menar på att jag ska tänka efter nu. Trött och paff som jag är så har jag inget riktigt svar på tal utan ser nog mest fånig ut.
Till slut går hon och avslutar med att skrika åt mig att jag ska begrunda det hela och verkligen TÄNKA EFTER!
 
NU känner jag mig rejält irriterad och förstår inte varför man ger sig på folk på det sättet utan att ha tänkt efter själv till att börja med. Jag är oxå skitirriterad på hur illa folk parkerar på det stället. Men jag stod inte på det avsnittet och jag tror inte lösningen är att ge sig på första bästa person som försöker parkera och ta sig till arbetet.
 
Så SÅ bra har min dag börjat.....  Undrars vad som händer härnäst.... :-/
 
Jag vet inte men hon kanske hade tänkt sig nått i stil med den här lösningen då kanske??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0