Vem seglar genom livet....

Livskriser hör till livet. Dom gör ont och kan tyckas förbannat onödiga. Men dom hör till livets hårda skola.
Det är bla genom dom vi utvecklas och lär oss vad som är viktigt här i livet. Håll alla du älskar väldigt tätt intill dig. Vara rädd om dom och tala om för dessa människor hur mycket dom betyder för dig. För livet är igentligen väldigt kort. Och helt plötsligt finns dom inte kvar längre. Ingen möjlighet att säga det där du länge velat säga.
Och alla tankar dras till det man borde sagt och gjort istället för att minnas allt som faktiskt sades eller gjordes.
 
Sorg över människor man förlorat eller bitterhet över upplevelser eller vad andra människor gjort mot en.....
Att tappa fotfästet i tillvaron, att såra någon man älskar eller att ha svårt att lita på.... Livet...
 
Jag väljer att lära mig av allt som händer. Jag väljer att försöka bli bättre. Och jag väljer att försöka göra allting rätt denna gång. Vad alla andra runtomkring mig väljer är deras val. Inte något jag kan påverka och heller inget jag ska grubbla över. Allting sker av en anledning och var sak har sin tid.
 
 
//Morgonfilosofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0