Leva för dom levande

Jag vet inte om jag helt och hållet fattat att du är borta än. Men det känns skönt att se på kort och tänka tillbaka på allt vi haft. Se kort på dig när du är frisk och mår bra. Se ditt leende......
Det gör ont att se mamma må såhär. Och jag kan känna det hon känner. När man förlorar någon man älskar så mycket och delat nästan hela sitt liv med. Hon har förlorat halva sig själv och ett helt liv tillsammans med någon annan. Ett liv och minnen där dom först träffades. Unga, glada och fulla av liv. Att träffa sin själsfrände så tidigt i livet. Den man är menad att dela sitt liv med. Den personen man älskar ovillkorligt på gott och ont, i nöd och lust.... Inte många får vara med om den lyckan.
Den personen man kan dela sorg med och ändå komma ut hela och starka på andra sidan tillsammans.
Kärleken som ger 4 barn tillsammans och 10 underbara barnbarn som avgudar sina far och morföräldrar, mamma och pappa. Kärleken som tar dom sammansvetsade genom 47 år. Sådan kärlek ser man inte ofta...

Sorgen som spränger i bröstet. Olidlig ibland....  Att sakna någon så mycket att man börjar längta tills stunden kommer när man får träffa honom igen..... Jag vet hur du känner mamma. Känslan har slagit mig med....
Men snälla älskade mamma. Om du visste vad du betyder för oss alla. Du måste orka andas för dig själv, för oss....  Vi behöver dig. Vi behöver dig mer än någonsin. Jag talar inte om det för dig tillräckligt ofta. Men jag älskar dig så oändligt mycket. Vi älskar dig så mycket.

Det är tungt... Men vi har fått ett liv att leva. Vår tid kommer när den kommer.
Varken tidigare eller senare. Men vi ska leva först.  Och när tiden är inne, då väntar han där på oss.
Och jag vet att han mår bra och har det bra. För jag kan känna dig nu pappa :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0