Flygtur

Just precis nu sitter min mamma på ett plan till Kroatien. Hon som inte varit utomlands, eller flygit för den delen heller, på säkert 17 år eller nått. Jag vet att hon va super supernervös för just flygningen. Och även för att hitta överallt på flygplatsen. Men jag tror det har gått bra. Hon har inte ringt om hjälp iallafall :-)
 
Hoppas nu bara att flygresan går bra. Väl framme så möter Anders med familj upp henne. Hoppas hon får underbara dagar därborta. Även om hon inte känner att det käns hundra rätt att åka iväg. så VET jag att hon verkligen behöver det här. Att få komma iväg, bort från hus och alla måsten. Bort från sorgen som sitter fast i varje por i huset. Få sol, värme och energi. Äta och dricka gott och vara nära sina barn och barnbarn. Få en chans att vila hjärnan från allt och kanske glömma allt det jobbiga om än bara för några minuter då och då.
Man behöver ta alla chanser som bjuds för att överleva. Möjligheten att kanske resa sig från backen och ta sig upp på benen igen, vidare framåt.....
 
Det är tufft mamma. Jag vet. Men du kommer klara det här. Om jag hade hälften av din styrka hade jag varit glad.Du kommer inte ångra den här resan. Jag önskar dig en underbar semester min älskade mamma! <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0