Vad hände?

Jag som skulle börja det nya året storslaget! Med massa träning och nyttig mat. Okej, det blev ingen onyttig mat eller snacks igår. Men det blev ingen träning idag heller som planerat. Istället hänger den hemska halsonten och hostan kvar som pesten!! Jag ligger och hostar 2 timmar innan jag ens kan somna för natten. Sen får jag sova runt 2-3 timmar och sen vaknar Agnes vid 4 för att böka, gnälla, ställa sig upp och ha sig. Ungefär när klockan ringer runt 5:45 är hon trött och skulle kunna tänka sig somna om igen.
Imorse låg jag och väntade mellan 4-5 på att få somna om. Men sen fick jag panik och bara började stortjuta. Gick in till Peter som låg hos Theo och sa att nu orkar jag inte mer. Du får ta över, jag måste få sova iallafall 1 timma innan vi ska jobba. Såklart vaknade Theo oxå då. Så Peter gick upp med båda kl 5 på morgonen :-/ Jag låg och bölade en stund till pga utmattning och oro för hur sjutton Agnes ska klara en hel dag på dagis när hon vaknade redan kl 4 imorse.
Fick sova 30 minuter innan klockan ringde. Och just då önskade jag att jag hade stigit upp kl 5 med dom andra. För att somna om sådär 30 minuter blir man mest bara dum i huvudet av.

Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är hon har börjat med Agnes. Vakna kl 4 på mornarna! Jisses.... Just nu känner jag bara att den här förbannade sömnlösheten och hostan tar allt ur mig. Sitter på jobbet med en stor kopp java och klurar över hur jag ska grejja att vara med 100% i huvudet hela dagarna. Speciellt nu när alla projekt drar igång på allvar och det verkligen kräver 150% av mig :-/ Det blir en nöt att knäcka....

Sorry för trökinlägg...


Kommentarer
Postat av: Petra

Man ska inte träna när man är sjuk.. så är det bara! :) Spelar ingen roll om du väntar några dagar till!

2012-01-02 @ 11:52:40
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0