Vad tror ni?

En hel semester har passerat och jag har inte bloggat en gång. Skandal! Men det har varken funnits tid, ork eller lust faktiskt helt ärligt. Jag har suttit och stirrat på bloggen ibland och tänkt att jag borde. Men nä... ingen lust. Och vet inte vad jag ska skriva heller.
 
Det har varit en regnig sommar... kall oxå. Den har varit lite allt möjligt. Stressig, skön, lugn, jobbig, ledsam.... lite allt. Det är lite kaos i mig just nu. Familjesaker som snurrar i mig..... En jobbig period av sorg.
Oftast har jag inte tid att sörja. Familjen tar all tid. Och det är bra antar jag... Men senaste tiden har den där klumpen i bröstet funnits där ändå. Den där nedstämdheten... tankarna och minnena. Som om jag först nu fattat på allvar på någe sätt... Det är många minnen att gå igenom innan man passerat 35 år. Det tar tid....
Så nej, jag är INTE okej efter bara 4 månader. Bara så ni vet.
 
På min födelsedag den 4 augusti hade vi ett hejdundrande party här. Bartömning/sommarfest. Så SJUKT kul och så underbara människor. Jag glömde bort allt det jobbiga. Men faktum är, att på just den dagen var det precis 4 månader sedan pappa dog.
 
Iallafall.... Livet rullar på.  Det rullar på överallt. Jag känner bara absolut INGEN lust alls att jobba igen.
Jag som verkligen älskar mitt jobb. Men jag känner sån otrolig okoncentration :-( känns inte alls bra... jag hoppas verkligen att det kommer tillbaka.
 
Jättetrist inlägg såhär som första efter sommaren. Sorry for that. MEn jag skriver alltid vad jag känner i stunden. Så äre bara. Iallafall... vet inte hur många som tror på sånt här. Men personligen är jag säker på att det finns något efter det här livet. Och jag tror att våra nära och kära vakar över oss och hälsar på ibland.
Och som jag letade efter tecken efter pappa dog. Men nä.... inget. Förräns samma dag vi köpte husvagnen.
När jag satt där och knäppte kort på Rasmus. När ett konstigt ljus "fastnade" på två bilder.

 
 
Efter dom här bilderna har jag letat naturliga förklaringar. Hårstrå på linsen? Nä... provat det. Repa på linsen? Nä inte det heller. Fingrar ivägen som ger skugga? Nopp! Ljus från fönster eller dörrar. Nopp, ingen sol den dagen och ljuset kommer typ från taket.Har gått in i husvagnen flera gånger och knäppt å knäppt men har inte fångat det igen.
Samma natt vaknade Rasmus av att någon gick upp för trappen och gick ute i hallen. Han har aldrig vaknat av något dylikt tidigare. Och är för den delen en väldigt svår kille att väcka på natten.
Sen händer ingenting på ca 2 veckor. Tills vi kommer till bror i södertälje. Där ljuset åter igen dyker upp på två bilder.
 
 
Första tanken när jag såg dessa var att det såklart kom från tv:n. Men sen tog jag 14 till bilder i exakt samma position, och på samma motiv. Och det kom inte tillbaka. Efter det här har jag inte sett det igen tyvärr....
Kanske det är pappa som är och kollar så att vi mår bra allihopa :-) Tanken gör mig lugn och glad iallafall :-)
Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Marie

Vet du vad vännen ... Jag är 100% säker på att det är din pappa som är där. Kram. <3

2012-08-14 @ 09:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0