Hysteriskt!

Vaknade till solsken och underbart  väder imorse och tänkte att det här kommer bli en underbart härlig dag. Målade upp planer för mig själv i huvudet. Vi äter frukost sen går vi ut i solen och myser. Går in och äter lite lunch och sen tar vi en skön promenad med vagnen så barnen får sova. När dom sovit färdigt är vi ute mera och kanske tar en jättemysig promenad i skogen och kikar lite. Sen kommer pappa hem och det är fredagsmys.

I verkligheten gick det jättebra ända fram tills det var dags att gå in och äta lunch. När Theo totalt spårade ur och fick ett av sina hysteriska raserianfall. Jag förstår bara inte vart dom kommer ifrån och varför.... :-/  Och när Theo skriker, ja då skriker Agnes oxå. Kl 11:30 gick vi in och kl 14.00 fick jag barnen att äntligen sova. Så över 2 timmars hysterisk HYSTERISKT skrikande och bråkande har det varit. För en stund förlorade jag det och skrek rakt ut "KAN NI SLUTA SKRIIIIIKKKKAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!".
Sen blev det tårar istället för att jag skrek åt barnen :-(  Theo skruvade upp botten på vällingflaskan så att all välling for ut i hans säng och på honom. Skrik och gråt över det och en Agnes som klänger och skriker medan jag ska försöka ta reda på allt.
Uppgivenhet när man provat allt och inget fungerar. Panik för man inte vet vad man ska göra. Ont i magen och illamående för att man inte ätit sedan kl 8 på morgonen. Och nedstämdhet för att dagen inte blev så mysig som jag hoppats på.

Så nu sitter jag här och försöker andas. Så fruktansvärt besviken på mig själv för att jag inte klarade av att hantera situationen :-( Ledsen så jag bara vill gråta helst för att barnen skrikit i över två timmar.
Vi hade kunnat vara ute i solen just nu och hadet så mysigt.... Istället ligger dom och sover nu när kl snart är 14.30 trötta och slut av allt skrikande och bråkande.

jaha... det här är vår fredag. Ha en bra helg..... :-/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0