Viktresan

Eftersom jag tillhör dom där människorna som i stort sett måste svälta mig själv för att kunna gå ner i vikt så kan jag väl inte påstå att det direkt är roligt att försöka gå ner i vikt. Och för en sådan som mig är det inte riktigt en bantning man gör. Utan man får liksom leva med bantingen jämt i stort sett. En evig bantning kan man säga.
Att alltid alltid behöva tänka på vad man äter och hur mycket man har ätit under dagen. Balansera balansera.... Ibland är det bra tröttsamt vill jag lova. Men man börjar väl bli van antar jag....

Men iallafall så skulle ju alla graviditets kilon puts väck till att börja med. sagt och gjort, det har jag ju lyckats med. Och mina löprundor och promenader har gett resultat. Även om det går vääääääldigt långsamt. Från januari fram till nu har jag gått ner 8 kg. Så det kan man väl kalla långsiktig viktnedgång minst sagt.

I april började jag mäta mig oxå för att se o mdet blev någon skillnad där. Och jisses, man kanske skulle fokusera på dom resultaten istället för det var då MYCKET roligare siffror.
April-september sketna -4 kg. Säger inte så mycket direkt.....  Men detta säger mer:

Midja: - 5 cm
Höft: - 3 cm
Lår: -3,5 cm
Överarm: - 2 cm

Sådärja! 7 kg kvar till målvikten! Motivation motivation motivation......... :-/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0