Första dagen

Första dagen på dagis gick helt okej. Vi var där mellan 9-11 och bara lekte lite. Agnes visade inga tendenser till blyghet och tog för sig på en gång. Sprang runt och klättrade och kikade på allt. Med några mellanlandningar hos mig för lite gos såklart :-) Theo stortrivdes såklart när både jag och Agnes var där.

Finns dock ett litet.... ogillande. Och det är bytet av inskolningsfröken. Planen var från början att ta en av fröknarna som Theo varit hos när han började. Som han tyr sig till. Men sen ändrade dom sig till att ta en helt annan. En som Theo inte gillar alls! Och deras plan är då att om hon tar sig ann Agnes så kanske Theo oxå tyr sig till henne. Vilket i min värld känns väldigt knepigt. För känner man Theo så vet man att det inte kommer att hända bara. Har han varit runt någon så länge som över 1 år och inte gillar henne. Ja då kommer han inte göra det heller. Punkt slut liksom!
Men... vad säger man som förälder. NÄÄÄ vi vill INTE ha henne som inskolningsfröken! Näpp, det gör man inte.
Man litar på deras omdöme. Visst, shoot. Vi kör så tänkte jag.
Vilket leder mig till mitt ogillande. Och det är denna inskolningsfröken då. Som i mina ögon tedde sig helt ointresserad av barnen. Och mest av allt Agnes. Hon liksom bara satt där... Sa inte hej till Agnes. Försökte inte leka med henne eller prata med henne. Ingenting liksom. Såg mig inte ens i ögonen när jag pratade med henne.
Ingen av dom andra fröknarna är så. Och det känns faktisk inte alls bra måste jag säga....

Sen att Theo bajsade i blöjan mitt i inskolningen. Och JAG fick gå och byta på honom trots att jag sa åt denna fröken att han gjort i brallan. Så där fick jag stå och försöka parera mellan en rullande och flaxande Theo på skötbordet och en skrikande Agnes på golvet som försökte klättra upp för pallar och riva ner allt i närheten.
Är det verkligen rätt? Visst, han är ju mitt barn. Men jag håller ju på att skola in min yngsta. Ska jag verkligen behöva göra sådana saker då? Känns, sådär.....

Nä, blir det inte bättre imorgon så kommer jag be om att få en annan inskolningsfröken. Är jag fjantig?!

Kommentarer
Postat av: Stuuuuu!!

fjantig? absolut inte! dethär är människor som ska ta hand om det mest värdefulla du har! Om det då finns fröknar som inte inte beter sej på ett sätt som du tycker är okej så är det bara att säga ifrån!! .. säger jag som inte skolat in nått barn än .. :)

2011-11-29 @ 22:08:50
Postat av: Petra

Det låter ju inte bra om hon är så mot nått barn. Kanske skulle sagt till om hon har nån över sig, så kan dom ta det med henne. Hjälper ju inte om hon slipper inskolningen..för sen ska du lita på att hon sköter dina barn sen också. Usch för dålig personal! Kan dom inte uppskatta och sköta sitt jobb istället!

2011-11-29 @ 23:04:34
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Carin

Byt! Magkänslan säger mycket, lita på den. Agnes går säkert i theos spår i att ogilla henne- imiterar honom. Vem tackar dig om du låter den 'dåliga' fröken ta hand om henne. Krama

2011-11-30 @ 21:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0