Magsjuka eller tänder?

Magsjuka eller tänder som spökar. Det är frågan....
Igår var det en unge som stoppade in två fingrar och grävde runt i Agnes mun på dagis. Jag försökte jonglera mellan att klä på Theo kläderna samtidigt som jag försökte hejda tre ungar från att dra av Agnes mössan eller dra upp dragkedjan i hennes jacka eller vicka henne bakåt hela tiden. Fröknarna bara stod där och tittade. Varken sa eller gjorde något. Duktigt irriterande vill jag lova! Speciellt när jag upptäckte tjejen som satt och grävde med sina fingrar i Agnes mun. TACK så jävligt för den! tänkte jag för mig själv. Nu blir hon väl sjuk oxå. Det har ju precis härjat magsjuka här. Fan fan fan!!!

Imorse kl 4 drog hon av en rejält lös bajs. Nån timma senare ännu en. Nån timma senare igen en till. Och så har det fortsatt här under förmiddagen. Nu har hon 38 graders feber oxå och verkar inte direkt pigg. Hon är lite hängig och trött och ligger helst. Inte den vanliga Anges det är fart i.

Eftersom hennes första tand ploppade upp för ett tag sedan kan man ju kanske tro att det är den andra som är på gång och därav diarrén. Men ja.... jag vet inte. Vi får vänta och se helt enkelt. Man får ju känningar själv så fort nån har magsjuka... urk!!

Håll tummar och tår för tänder!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0