Bitterfittan....

Lättirriterad snarare kanske.

FB kompis skriver:
Första överliggningen sedan Valma föddes. Ogillar skarpt!! Vill ju vara hemma med lilla familjen

Bitterfittan: Ja sånt där är tufft...

Besserwisser: Snart kommer du att uppskatta dom :-P

Bitterfittan: Ja eller så är det bara killar som inte uppskattar eller förstår vad dom har som känner så :-P

Besserwisser: Om du haft eller har småbarn så vet du att det finns nätter som kan betyda väldigt lite sömn.
och har du haft ett antal sådana så tror jag dom flesta uppskattar en hotallnatt med en samanhängande sömn. Detta har inget att göra med att man inte uppskattar vad man har (snarare tvärtom) Har man varit borta så uppskattar man att komma hem. Och är du dessutom utvilad så är du en bättre förälder. Och då kan du nästa natt du är hemma ta "natten" så att den andre föräldern kan få sova. Då blir det ju en vinn vinn situation!

Bitterfittan: Ja om vi säger såhär. Jag har TRE barn. Så jag vet vad jag pratar om. och hur trött jag än är kommer jag aldrig att UPPSKATTA att vara ifrån mina barn. Speciellt inte om min andra hälft är hemma och är sömnlös själv


Han har ju såklart rätt, delvis iallafall... Och jag är en sur, trött och jävligt sliten bitterfitta bara.
Men jag är så förbannat jävla trött på att läsa och höra om karlar som tycker det är så jääääävla skönt å komma hemifrån. Det är semester, det är så skönt och dom önskar det varade längre.
Vad i HELVETE skaffar man barn för om man så jävla gärna vill vara ifred jämt??!!!
Och för att inte tala om att det är förbannat respektlöst mot sin andra hälft att hålla på så.

Ähh.... inte vet jag. Jag kanske dubbelmoralar styggt nu. Jag vet inte...   Jag är bara sur... och lättirriterad...


//Bitterfittan

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tror att tjejer är lite för dåliga på att uppskatta att vara borta istället. Att många skulle behöva slappna av lite när man får. Sen att det finns många killar (och tjejer!) som uppskattar det lite för mycket är ju jättedumt det med.

2011-03-07 @ 15:41:02
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0