5 månaders kontroll

En överjävligt dryg natt som jag i stort sett bara vilat mig igenom känns det som. Agnes har sovit oroligt och vaknat till och skrikit flera gånger. Peter hade det tydligen inte bättre inne i Theos rum heller.... och uppe på det hade Rasmus ont i benet. Så vi säger ANUS för den natten helt enkelt å bättre lycka inatt.

Bvc besök idag för 5 månaders kontroll. Knubbelubbis vägde 7240 gram och var 67,5 cm lång :-) Hon drar verkligen iväg på längden tjejjan :-)
Ingen vaccination idag då eftersom hon fortfarande har feber. Men väldigt glada nyheter är att hon är mycket piggare idag. Visserligen feber imorse igen. Men idag skrattar och jollrar hon igen. Man får kontakt med henne och hon är med. :-)
Eftersom hon fortfarande äter jättedåligt så har jag provat lite med smakisar idag. Potatis/majs till lunch.
Nja... va väl varken BRA eller ANUS skulle jag säga.... Vi säger BRANUS om den.
Så tog vi lite gröt nu på kvällningen. Och den säger vi ett stort BRA för! Hon liksom attackerade skeden så det va gröt ungefär överallt :-) Och på det slurpade hon i sig lite ersättning. Mamman är glad! :-D

Theo då... ja han är någe sjukt jäkla TRÖTT ungen. Idag somnade han i bilen på väg in till bvc. När vi kom hem slocknade han igen och sov mellan 12.15-13.40. Jag bar ner honom till soffan. Och vad gör ungen då!? Bäddar ner sig med täcke och somnar om!! :-O Nu sover han ända till strax före 15. Herrejävlars... Det är verkligen inte likt vårt energiknippe. Han är så trött så trött så trött.
Ringde till öron för å kolla om det kan bero på den dubbla penicillinkuren. Men det tyckte hon inte stämde så.. jag vet inte. Vi får avvakta och se helt enkelt.

 




Undra sa flundra om jag orkar baka lite havreflarn idag.....


Kommentarer
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Men Theo då :/ Och ja vilken redig jänta du har :)



Krams

2011-03-24 @ 18:45:13
URL: http://artanimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0