Midsommar

Midsommarafton spenderades i Norrtälje med hela tjocka familjen Ekdahl. Alla var där utom Johan med familj.
Men det var ju kaos ändå så det räckte och blev över :-P Massor av ungar och folk överallt :-)
för vår del började dagen inte värst jättebra. Både Theo och Agnes var på sitt värsta humör. Det skreks, gräts, härjades och trotsades 200 %. Jag vet inte... Men en stor del av dagen var tyvärr bara jobbig.
När barnen ÄNTLIGEN hade somnat så lugnade man ner sig lite och kunde slappna av och njuta. Härligt och roligt att få umgås med familjen som vanligt. Många skratt och massor att prata om :-)
Goa lilla Nellie som är 1 månad äldre än Agnes var oxå med såklart. Glad, sprallig och söt :-)

Jag tog det lugnt med alkoholen eftersom jag skulle köra hem dagen efter. Plus att man liksom inte hinner dricka värst mycket när man jagar ungar hela tiden. hihi
Det var en jäkla tur att jag inte drack så mycket. För natten.... herregud... Vi tryckte in oss 5 pers i ett rum.
Jag hade inte hunnit somna än när Rasmus vaknade runt 2 och gallskrek hjärtskärande! Både jag och Peter studsade ur sängarna med hjärtat i halsgropen. Agnes skrek för fulla muggar för hon blev ju skiträdd. Theo vaknade till men somnade om på en gång igen. Och det gjorde Rasmus och Peter med. Men Agnes, hon va klarvaken. Efter dryga timman lyckades jag få henne att somna om. Vi hann väl sova ungefär 30 minuter innan nästa gallskrik från Rasmus kom. Men den här gången vaknade både Agnes och Theo och var klarvakna. Jag fick gå ut med Agnes och lägga mig i soffan med henne för att dom andra skulle ha en chans att somna om. Runt 5 somnade vi. Och kl 6.20 slog hon upp ögonen.... :-/ Så.... om jag räknar rätt har jag sovit cirkus 2 timmar inatt :-/
Jag/vi är trötta idag!! Ungarna sov hela vägen hem i bilen och Peter lade sig runt 21 för natten. Själv sitter jag här.... övertrött... *suck*
Låg mig säga såhär. Det är SISTA gången jag gör detta. Det går bara inte och det går inte att slappna av på kvällen när man vet att natten kommer bli pest. Blir det fler gånger måste sovningar lösas på annat sätt. Vi kanske får skaffa oss en egen husvagn eller nått :-P hihi

Nä nu måste jag hoppa i säng. sova sova!!!

Kommentarer
Postat av: Petra

En egen husvagn för bara dig och Peter då eller? :P

2011-06-26 @ 10:32:46
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0