Många känslor

Där stod jag och tittade. Tittade på min sons skolavslutning , min stora gosse som slutar 1:an.
När jag stod där och tittade så tog jag en sväng tillbaka i tiden och mindes mina egna skolavslutningar.
Lite pirrig och totalt överlycklig över det stundande sommarlovet. Mamma och pappa som satt där i publiken och tittade när man sjöng (som en kratta). Jag troor... eller vill minnas att jag till och med slog till med en trudilutt på keyboarden på den tiden jag spelade det oxå.
Jag minns alla glada skratt, dom vackra och väldoftande blommorna överallt. Fröken som mer eller mindre pustade ut över att det äntligen var sommarlov. Mamma och pappa som tänkte ungefär tvärtom ;-)

Iallafall, nu står jag här själv. Som förälder och ser på mitt barn under en av alla skolavslutningar som varit och som kommer. Och när jag står där så liksom väller allt över mig och jag får lite tårar i ögonen.
Jag är vuxen nu... jag är mamma själv, till tre underbara barn. Och jag riktigt njuter när jag står där och lyssnar på alla falsksjungande barn :-) Det är ju liksom livet det här. Att få vara med sina barn och se dom komma framåt och växa. Jag ska njuta mig igenom alla dessa sommaravslutningar, julavslutningar, shower och allt som kommer att komma. För det här är nu och det här är mitt liv. Och jag är glad och lycklig och helt tillfreds med mina 34 bast. Men, jag kommer ändå aldrig att sluta se tillbaka på när jag var liten. Och hur underbart allting var även då :-) Då när min resa började. Nu ska hjälpa mina barn på deras resa. Och det ska bli ett äventyr :-)




Kommentarer
Postat av: Sofi

Oj, oj, har de råd att hyra Valhall? Eller är det nån med väldigt bra kontakter kanske :-)



Håller med om att skolavslutningar kan bli riktiga snyftare, jag får liksom tänka på annat när det är dags för Den blomstertid...

2011-06-08 @ 23:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0