@Kolbäck

Jorå, efter mycket om och men kom jag fram till Kolbäck. Och helskinnade dessutom. Även om jag var nära att sätta mig i fosterställning och bara gråta ett tag....
Theo började gnälla redan mellan ytterharnäs och Gävle. Jag fick stanna, kliva ut och kolla hur det var med honom. Men han verkade okej. Tankade i Gävle och sen bar det iväg. Theo gnällde ett antal gånger under vägen så jag fick stanna ett par gånger och kliva ur igen. Han fick en påse majskrokar att tugga på.
Till slut somnade han äntligen. Åhhh lite lugn och ro tänkte jag. Agnes sov ju oxå.
Tills ungefär 10 minuter efter Theo hade somnat, för då vaknade hon istället. Började smågnälla och böka. Theo började böka när han hörde henne..... Till slut drog hon av jordens jävla bajja. Och efter det ville hon ju verkligen inte sitta i bilstolen. Men faaaaaan!!! Det var ju kallt ute, baksätet fullt av packning och inte ens i närheten av en mack eller liknande. Så det va bara å bädda med en filt mellan mig och ratten. När jag tog upp henne märkte jag att hon skitit ner sig totalt! Kläderna var fulla av skit. FAAAAAAAN!!!!! Kladdig blöjja, kladdiga tvättservetter, kladdiga kläder, i bilstolen utan kläder, ur bilen och hämta rena kläder i väskan i bak, in i bilen igen och försöka baxa på kläderna. Ja jävlar...... Till slut lyckades jag och ammade henne en stund på samma gång.
Men nurå ska vi väl komma framåt iallafall. MEN, nu hade ju Agnes väckt Theo som bara hunnit sova typ 20 minuter. Vilket resulterade i en jäkla massa gnäll från baksätet. Till slut hörde jag jordens kaskadspyor en efter en. Nä.... nä... Det här KAN FANIMEJ INTE VAAAA SAAAAANT!! Observera att jag inte ens hunnit komma halvvägs än. Fick leta på en parkering efter vägen någonstans och sen vare bara å torka. Torka torka torka. Ungen va totalt nerspydd hela han, kläderna och bilstolen. Kladdig Theo, kladdiga kläder, kladdiga tvättservetter, kladdig bilstol. Tamejfan spyor överallt!!! Ta av honom kläderna och bära över honom till förarsätet. Springa tillbaka och försöka göra bilstolen så ren som möjligt. Fram med nya kläder och på med dom. Och sen trösta trösta trösta. Det tog ett tag. Till slut gick han med på att sitta i bilstolen resten av resan. Jag öppnade bilrutan för honom ett par sekunder med jämna mellanrum. Friskluft gör susen! Reste av resan gick tack å lov bra. Men en resa som vanligen tar 1 tim och 45 min tog denna dag 3 timmar!!! Behöver jag säga att jag var trött igår......

Ja nu är vi här iallafall och det har varit ett par mysiga dagar. Theo har sovit hos sin mormor och morfar så jag har fått sova lite längre än kl 5 imorse. Vilket var väldigt skönt. Även om Agnes har ätit typ 4-5 ggt inatt. Men såäre :-)
Just nu sover båda barnen och jag ska snart lägga mig jag med. Behöver sova känner jag :-)

//Trött men glad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0