beslutsångest

Efter mycket velande fram och tillbaka imorse så bestämde jag mig till slut för att det fick bli dagis.
Även om jag väldigt gärna skulle vilja skydda min son från sjukdomar hela hans liv och alltid ha honom frisk och pigg. Så... bör jag väl inse att det inte riktigt funkar så.
Så därför var det lika bra att ta tjuren vid hornet och släpa med honom till dagis. Mot sin vilja antog jag....
Hade preppat honom redan igår med att fråga om han hade lust å gå till dagis imorrn. Mmmmm var det svaret jag fick. Aja... han vet inte vad han svarar på tänkte jag bara.

Tog samma fråga imorse och fick samma mmmm till svar. Kors i taket! Det gick å klä på honom ytterkläderna utan ens ett litet pip ifrån honom. Höh.... Aja, han tror väl kanske att vi ska ut och åka vagn bara.
Kom till dagis och gick fram till hans fröken Sinnika, inte ett ljud från Theo. Vi surrade några minuter och sen sa vi att nu kör vi väl bara och gör plågan kort för honom. Lyfte upp honom ur vagnen och gossen sträcker ut sina armar och vill komma till Sinnika!!! :-O Ja jag är bara chockad fortfarande. Inte ett ljud, inte nånting sa han!
Och fröknarna sa att nu hade han nog varit hemma lite för länge tyckte han. hihi
Dubbelkors i taket!! Jag jäklar i min låda.. Jag trodde väl aldrig att det skulle bli såhär när han inte varit på dagis på över 3 veckor.
Men det är väl det. Han är frisk som en nötkärna nu. Inte ens yttepytte snorig är han. Bara HELT frisk och mår skitbra :-D Ja det vet vi ju alla, då är livet lite enklare helt enkelt :-D

Ska bli intressant att höra vad fröknarna säger när jag hämtar honom kl 14. Törs lova att dom träffat en helt annan kille idag än tidigare :-D

//Väldigt TRÖTT men glad mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0