Äntligen internet!

Har varit utan internet sedan igår kväll ungefär. Jäklar va handikappad man blir då! Tur att jag hade iphonen å surfa på. Även om det går rätt segt....

Hela veckan har det gått jättebra å lämna Theo på dagis. Han springer in till sin favvofröken Sinnika och kramar henne hårt. Vinkar och sen skiter han i mig totalt. Jätteskönt!
Men nu har han börjat trotsa när vi ska gå hem istället. Ja, jättebra säger ni. För då trivs han ju. Ja absolut!
Men det är ju inte jättekul å lämna Agnes därute i vagnen i kyla. Medan man står inne på dagis med en 1½ åring som skriker så hela förskolan hör honom. Man får nästan nagla fast honom mellan benen och idka tvångspåklädning. Och samma sekund han kliver utanför dörren är allt happilidoodilidooo. HUR bra som helst. *suck* Sen ska han gå och kolla på ALLTING efter vägen. Så en promenad på vanligen 3 minuter tar över 30 minuter! Yes... jätteskönt med luft. Fast inte om det är -15 grader och kinderna håller på att frysa sönder....
Okej, jag ska sluta klaga. Han är iallafall VÄRLDENS sötaste min goa underbara Theo :-) Och det är skönt att han känner sig trygg och har det bra på dagis :-)




"lilla" Agnes känns inte så liten längre. Helt plötsligt från att ha varit nöjd med att ligga på rygg och flina upp sig. Så försöker hon lära sig allt på en gång. Hon ska sitta upp jämt! Och försöker man luta henne på något sätt så är huvudet ändå uppe i luften och hon försöker sätta sig upp. Sitter jätteduktigt själv korta stunder. Men är såklart lite rund under rumpan och svag i ryggen ännu.
Ligger på mage och försöker åla framåt. Lyfter upp rumpan och försöker få knäna under sig och ta sig framåt. Kämpar å kämpar och blir asförbannad när hon inte kommer mer än nån cm framåt. :-)
Igår började hon försöka rulla från rygg till mage. Låg med huvudet långt bakåt som en banan och kämpade som en tok. Och när hon inte ens kom upp på sida ordentligt blev hon riktigt arg! hihi
Och jag kan bara inte låta bli att skratta åt henne. Hon verkligen skäller när hon blir arg. hihi
Ja som sagt, det ska hända grejjer hela tiden. Blott 4 månader gammal.









Och Rasmus. Underbara goa mysiga snälla Rasmus :-) Han har varit hos sin pappa idag och jag saknar honom så det gör ont! Igår var jag tvungen å hämta hem honom från skolan för jag saknade honom :-) Peter gör det ju vanligen. Det är skönt att ha honom hemma. Hoppas vi kan hitta på något mys i helgen :-) han var lite bekymrad över trollerilådan han fått av oss i julklapp. För han kunde inte läsa instruktionerna själv. det var så liten och mycket text. Så han har inte kunnat göra något i den ännu. Så jag lovade att titta på det med honom ihelgen.
Gokillen min! :-D



Dåligt med sömn för mig på flera nätter. Inte många timmar alls... Idag tog det ut sin rätt i form av illamående och frossa. Jag var helt säker på att jag fått magsjuka och skulle spy när som helst. Minutrarna i väntan på att Peter skulle komma hem var som en evighet. Men sen fick jag sova 30 minuter och jag mådde genast bättre. :-) Knepigt det där hur man kan bli av för lite sömn..... :-/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0