Ännu en sån där dag

Förbannade jävla skitnatt säger jag bara!
Rasmus höll oss vakna med sitt hostande till runt 00 snåret när han äntligen tystnade.
Vid 00.30 vaknade Theo och Peter fick springa in till honom. Och kl 1 vaknade Agnes och skulle ammas.
Sen hade jag väldiga svårigheter att komma till ro efter alla dessa störningar. Och kl 3 var det dags igen, Rasmus kom in och sa att han hade jobbigt med halsen och hosta. Fick alvedon och slutade till slut att hosta.
Kl 4 börjad Agnes och låta som att hon inte kunde andas pga förkylningen. Toktäppt och vaknade och gnällde stup i kvarten. kl 4.30 fick jag nog och var ner och hämtade koksaltlösning och snorsug. När jag var klar med det var det dags att amma igen. Ungefär kl 5.30 fick jag somna om igen. Och kl 6.00 var det dags att stiga upp!!
FY FAAAN!! Kroppen värkte ungefär som jag hade värsta sortens influensa. Tyvärr... skäms över att säga det. Men jag fick börja dagen med en treo. Alla tre barnen hemma och sjuka. *suck*
Efter lunch motade jag in Rasmus på sitt rum. Lade Theo i sitt rum och Agnes i sin säng. Och sen var det bara att försöka komma till ro och sova. Lättare sagt än gjort när man är uppe i varv och stressad.... Men jag fick iallafall vila. Skönt :-)

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avskyr sådana här veckor. Med sjuka och sömnlöshet.
Det verkligen bryter ner en. Och det enda som håller en uppe är att man VET att det kommer bättre dagar. Och hoppas på en sådan imorgon.

Nu sitter jag här och försöker varva ner tills det är dags att gå och lägga sig. svårt att beskriva känslan. När kroppen är så trött så man vill rasa ihop. Men hjärnan går på högvarv. Dvs det är OMÖJLIGT att slappna av.
En kopp te kanske gör susen....



Lite bilder från idag. JA! Jag motade ut ungarna en stund. det var fint väder och det skadar inte med lite luft i lungorna.

















Ja, han gillar traktorer vår son :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0