Tandläkarbesöken som aldrig tar slut....


Igentligen skulle jag fått vänta ända till den 1 februari på att få tanden rotfylld. Men så kom det in en återbudstid igår vid 14.30. Tänkte att det spelar väl liksom ingen roll, skönt att få det gjort.
Nervös som fan, iskall om händerna och lite lätt hyperventilerande åkte jag iallafall dit.
Tänkte det när jag låg där med käken uppspärrad så man trodde käken skulle hoppa ur led vilken sekund som helst. Och med en stor jäkla gummiduk över halva ansiktet. Överflödet av saliv som liksom rann ner mot nacken :-/ Det MÅSTE ju finnas folk som får panikattacker när dom ligger såhär. För jag kände ju själv hur paniken kom smygandes lite då och då. Jag fick liksom lugna mig själv genom djupa andetag och försöka tänka på något annat hela tiden. Det hjälpe att blunda eller stirra på nån fläck i taket. Men att ligga sådär i över 1 timma.... Det är fanimej inte roligt. Extra roligt var det när hon lämnade en i sticket för att skriva på datorn. Och jag fick ligga kvar där med käften uppspärrad och bara vänta.
Eller när hon sticker in nå slags djupa nålar i nerverna och sätter mig upp för att ta röntgenbilder. Man kan inte stänga munnen utan får ha den öppen. Ni kan ju fundera på vilken väg saliven tar då........ Ingen vacker syn där inte :-/

När eländet är klart och det är äntligen är över! Kommer tandläkarfan med rådet att sätta på en krona på tanden. Tydligen blir dom väldigt känsliga när det är en av käktänderna som är rotfylld. Så det kan hända att den går sönder.  ??!!!! Jaha!!?? Så det är inte klart nu alltså??!!
En krona kostar alltså 4700 kr. Men eftersom jag har friskvårdsförsäkring så får jag den gratis. Och då skulle jag passa på sa hon. Och det här innebär då ytterligare 2 st besök i den där förbannade tandläkarstolen!!
Snart känner folk igen mig på det där stället..... Suck...

Det tar som aldrig slut detta....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0