Here´s the season to be jolly....

Inte förkylda, dyngtrötta och totalt slut.... :-/ Det suger verkligen att känna såhär när det inte ens är en vecka kvar till jul. När man borde spela julmusik, baka och ha det supermysigt med ungarna.
I verkligheten är vi alla snoriga och sjuka. Pga sömnbrist blir ungarna trotsiga, ledsna och arga. Och på oss vuxna tryter tålamodet någe fruktansvärt.

Istället för en lugn och mysig helg som vi alla hoppats på. Blev det en helg med bråk, skrik och grin istället :-( Och för att toppa det, ännu en natt utan sömn.
Imorse tror jag vi alla ville gå och gräva ner oss nånstans :-/ Eller iallafall helst ligga kvar i soffan och stirra på tv:n. Och med massor att göra på jobbet, kidsen i skolan och dagis. Så har jag svårt att förstå hur någon av oss ska hinna bli friska ordentligt eller varva ner innan det är jul. Trösten och hoppet ligger till den lediga dagen på fredag. Sen ska det bli så fruktansvärt skönt att vara ledig och bara vara i mellandagarna. Jag och tre kids, helt själva. Jaja, det låter värre än det är. Kommer säkert bli jobbigt oxå. Men vi är lediga iallafall! Och kidsen får en chans att varva ner och komma i fas. :-)

Ja jag kanske gnäller mycket ibland. Men jag reder mig alltid. Och jag är ändå glad, lycklig och nöjd över mitt liv. Och skulle inte byta bort det för allt i världen :-)
Jag kanske är helt knäpp men, jag längtar till efter nyår. När Januari kommer och det nya året är här. Då man kan börja blicka framåt mot sommaren! Längta!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0