stress och funderingar

Sommaren är över för den här gången antar jag. Och varje år så blir jag lite deprimerad när jag märker att det är på gång. Jag kan liksom stå på ett ställe ute och insupa det vackra i något lite extra länge. Ungefär som att det vore sista gången allting var såhär härligt. Så bra som jag mår på sommaren mår jag aldrig annars. Så... hösten gör mig deprimerad och vintern är... ja den är bara hemsk. Kyla är väl iallafall det värsta som finns!! Usch....

I vanliga fall har jag volleybollen att se fram emot under vintern. Den gör ju att allt blir lite roligare och det går oftast fortare oxå. Men, nu finns det inget lag varken i Gävle eller Tierp. Alltså ingen möjlighet alls att kunna åka iväg och träna lite. Jag vet inte riktigt hur jag känner för det just nu.....Jag hade ju hoppats. Men nu är det såhär.

Löpningen jag pysslat med sedan april vet jag inte heller hur det ska funka med i vinter. Så länge ingen snö kommit och det inte är massa minusgrader så funkar det ju. Men blir det mängder av snö redan i oktober så blir det ju svårt. Hur gör jag då? Stå på en crosstrainer är inte ALLS samma sak. :-/

Jag borde ju verkligen omfamna hösten och vintern nu eftersom det ju faktiskt är så att jag måste gå igenom det för att komma fram till vårt bröllop nästa år. Plus att hösten och vintern medför en MASSA bröllopsplanering. Vilket borde vara kul.... Och det ÄR det ju såklart. Men just nu känner jag mig väldigt stressad gällande ekonomin.
det kostar ju inte direkt bara några kronor att gifta sig. Och den här planen vi hade på att börja tidigt och sprida ut dom tidiga kostnaderna börjar allvarligt att rinna ut i sanden. Poff så är det helt plötsligt bara 9 månader kvar!!
Och vi har inte gjort nångint alls än! Och jag som tyckte jag började tidigt.....  Jag antar att det löser sig. Men i vissa stunder måste jag väl ärligt säga att jag funderar på att ha en minibröllop bara för att slippa känna mig stressad.

Och vinterkläder till kidsen! Herregud... det är inte bara en tusenlapp det inte. och det måste ju komma först av allt nu Pust.... Det är ju det oxå. Det är hela tiden nånting som jag måste prioritera före bröllopet. Jag tänker "Jag ska bara grejja det här först så tar jag tag i bröllopet sen". Så har det varit lääääänge nu. Och poff säger det väl så står man där med 2 månader kvar på sig och inget är gjort. :-/
Det snurrar i huvudet vad man kan använda sig av för att dra ner på kostnader. Vilka man kan ta hjälp av som kan tänkas göra det gratis eller för en liten summa bara. Men... jag känner fan ingen! :-/
jag har ju underbara vänner som vill hjälpa mig att ordna saker. Men jag vet inte vad jag ska be dom att ordna?! Jag har ingen koll liksom....

Jag har så mycket i huvudet känner jag... Inte bara det här. Massor! Höststressen kryper på rejält.
Och trött! jisses.... trött är bara en fjärt i rymden mot vad jag är.

Ge mig ett blått piller någon!!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kristin! Du kan säkert vara med på vår innebandy en gång i veckan med ATEA om du kan komma ifrån ;-) Den träningen ger resultat om man kör den konternuerligt. Blir mycket springa:) Jag kollar läget hur många vi kommer att bli osv. Suzana brukar också köra med oss:

2011-08-26 @ 19:47:06
Postat av: Sofie

Bestäm vad ni ska ha för mat så kanske någon kan hjälpa och fixa? Och kanske någon kan göra placeringskort? Ni bestämmer hur dom ska se ut, så fixar vi :) Kanske någon kan göra tårta? Jag gjorde ju våra tårtor! Utformning av festprogram. Kan ni bestämma vad ni vill ha med och någon pysslar ihop som sedan godkänns av er! :) Finns massor med saker att leja bort ;) Dryck kanske vi kan fixa ;D

2011-08-26 @ 23:51:37
Postat av: Sofi

Gör listor på vad som ska göras så du slipper ha allt i huvudet. Sen är det skönt när man kan bocka av sak efter sak, även om det bara är smågrejer.

Och tro mig, du är ute i god tid, jag var helt säker på att det var i år du skulle gifta dig eftersom kyrkan och klänningen var fixad. Jag stod faktiskt och höll i en bröllopspresent innan jag fick veta att det ju inte är förrän NÄSTA år :-)

2011-08-28 @ 10:23:12
Postat av: Sofi

Gör listor på vad som ska göras så du slipper ha allt i huvudet. Sen är det skönt när man kan bocka av sak efter sak, även om det bara är smågrejer.

Och tro mig, du är ute i god tid, jag var helt säker på att det var i år du skulle gifta dig eftersom kyrkan och klänningen var fixad. Jag stod faktiskt och höll i en bröllopspresent innan jag fick veta att det ju inte är förrän NÄSTA år :-)

2011-08-28 @ 10:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0