Delar med mig

Jag MÅSTE bara få dela med mig av dom här underbara förlossningshistorierna som jag snott från en blogg. Jag skrattade så jag grät. En del människor har verkligen gåvan att formulera sig. :-D



"När min första son kom förlöstes jag med sugklocka och klockan släppte från huvudet så läkaren fick ta ett par steg tillbaka och jag såg bara hur den där sugklockan for genom luften. Då detta skedde i en av mina mindre skärpta stunder i livet var jag helt säker på att huvudet hade lossnat på bebisen, en fruktansvärd tanke tycker jag förstås nu men då sa jag bara nåt i stil med  "jaha det fattade man ju, vad är oddsen, men det är klart huvet ska lossna på just vår unge. Får jag sova nu?" . Nästa gång jag tittade ner låg han där på min mage med huvud och allt och jag fattade inte hur de hade kunnat laga honom så snabbt.

Vår tredje sons förlossning har vi skrattat väldigt mycket åt i efterhand även om jag inte tyckte det var särskilt kul just då. Han hade väldigt bråttom så efter att jag klivit ur badet här hemma stod jag plötsligt på alla fyra med krystvärkar och brölade. Ambulansen kom och tyckte att vi skulle föda honom här hemma, men jag vägrade att ens sära på benen för jag tänkte minsann inte föda hemma.

Så de hade inget annat val än att baxa upp denna nakna, brölande, flodhäst på båren och krångla ut henne till ambulansen som de passande nog hade parkerat på bushållplatsen utanför. När vi kommer ut genom porten och jag (fortfarande brölandes) inser att, då detta skedde vid 18-snåret på nyårsafton, står ca 25 uppklädda nyårsfirande och väntar på bussen känner jag att jag måste skyla min nakna lekamen och försöker hysteriskt viftande med armarna få lite mer filt om mig, givetvis med helt motsatt effekt!

Vi hann in iaf men då visade det sig att det enda min käre make hade lyckats få med sig var tre ica-kassar med handdukar och min dunjacka och curlingkängor. Hahaha, vet inte riktigt hur han hade tänkt sig att jag skulle komma hem, i nätbyxa och blöja med en handduk runt kroppen?

Oj så långt det blev, hoppas någon orkar läsa!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0