trött och sliten

Det gick jättebra på vårdcentralen idag. Öronen såg fina ut så penicillinet verkar gjort sitt. Och han skulle genast skicka iväg en remiss till öron-näsa-hals oxå. Nu börjar väntan att få komma dit. Läste någonstans på nätet att väntetiden är 8-13 veckor i Gävleborgs landsting. Och faktiskt ännu längre om man vill komma till Uppsala.
Så vi får väl se om vi får någon tid efter nyår nån gång i bästa fall då. Gäller å hålla liten ifrån fler inflamationer nu bara... hur sjutton man lyckas med det... :-/

Är så jäkla trött och sliten just nu. Det tar rejält på mig att jobba men ändå vill jag göra det. Allting jag gör går i stort sett i slow motion. Promenaderna mellan IT och röntgen tar en liten stund. Sammandragningar stup i kvarten och ett sjujävla tryck nedåt. Jag lovar, bäckenet kommer ramla av snart!
Gjorde ett sådär suveränt smart drag här ikväll och somnade strax före 21 i soffan. vaknade 1 timma senare. Mmmmm... lycka till å somna sen Kristin! Fast å andra sidan känner jag mig jäkligt trött fortfarande. Tung i huvudet och lätt illamående.

Funderar rätt mycket runt förlossningen nuförtiden. Det är väl naturligt nu när det verkligen närmar sig. Vissa dagar är jag hur redo som helst och längtar som en galen. Andra dagar känner jag mig inte alls redo.
Just nu sitter jag och känner mig lite ledsen och deppad. Deppad över den där förbannade våghelvete som visar sjuka siffror. Jag lovade verkligen mig själv å skita i det. Men det sitter hårt.... Jag är så hungrig på kvällarna nuförtiden och nu måste jag alltså lägga mig hungrig för att inte vikten ska gå överstyr.
Less över en massa jäkla onda sammandragningar som inte verkar göra nån nytta. Precis som förra gången när jag väntade Theo. Ähh jag vet inte.... känner mig nere och deppad bara.
Man får väl göra det ibland kanske....

Imorrn är en ny dag. Besök hos barnmorskan på förmiddagen. Ställa sig på den där jävla vågen........ :-/

usch va jag svammlar. Nä.. Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0