Terapi inför kommande "arbete"

Sånna här underbara roliga förlossningshistorier som man kissar i brallan av är underbara. Och dom är rätt nice å ha i bakhuvudet när man vet vad man har framför sig. Bjukkar på ett par st.


Ni som redan varit på förlossningen vet ju hur otroligt "hot" man ser ut :)
Ni andra kan ju bara ana.. ha ha..
Svullen till tusen, iklädd i en vit nattskjorta, håret i nån konstig knut man gjorde 7 timmar sen eller nått eländigt ruffs.. ha ha

Vi låg inne på förlossningsrummet och sambon började se lite blek ut.. Så jag tänkte "Nä, fan.. han måste ut härifrån!". Så jag bad honom att gå ut och ta lite luft, gå till kiosken, ringa någon, köpa en tidning.. what ever.. bara han kommer ut och får röra lite på sig.
Så vi gick tillsammans ut i korridoren för att jag skulle passa på att kila på toaletten som jag blivit ombedd av bm att göra. Sagt och gjort, sambon stack och jag vankade av och an.. sakta... sakta mot toaletten.. stoppades hela tiden av värkarna som kom så att jag var tvungen att ta en paus.. Så denna process tog ett litet tag om jag säger så :)

Jag lyckades gå på toa, och bar mig ut på min färd mot rummet vi hade fått.
När jag går där, så ser jag så passande att sambon öppnar dörren in mot korridoren från trapphuset. Toppen, tänkte jag.. Nu kan vi gå tillsammans!
Så jag stannar och väntar in honom.. och får så passande en värk... Varpå han går FÖRBI mig!?
Jag står som ett frågetecken och tänker bara "Va fan, skämtar han??" och jag ropar hans namn... Han vänder sig om och ser ut som att han sett ett spöke och utbrister "VA VAR DET DU???? JAG TÄNKTE.. FAN VA HON SER UT!!" samtidigt som ljudliga skratt hörs i korridåren då barnmorskorna såg hela scenen :D

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jag fick min son förtidigt. Så dagen efter vandrar jag mellan neo och bb likblek av blodförlust och allmänt småförvirrad av trötthet då jag blir stoppad av en kvinna i vinterjacka.
-" Du jag måste får fråga dig, har du fått bajsa något?"
Jag står där och gapar stum av förundran att en människa jag aldrig sett förr frågar mig om jag har bajsat.
-" ööööhhh ja jo det har jag gjort, har du?" säger jag.
Hon skrattar lite och säger nej inte än och går.

Jag går in till min man och berättar hela historien och han undrar vad det var för pervers människa.
Lite senare på dagen kommer sköterskan "hon" in för att höra hur jag mår och först DÅ trillar poletten ner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0