BM besök V 36


Tillbaka från besöket hos barnmorskan. Idag slapp jag tack å lov bli stucken i fingret, så inget sockervärde och järnvärde togs.

BT: 140/85 (ligger lite högt så hon kollar vita i urinet, men allt ser bra ut än så länge)
SF (magmått): 34 cm (Ligger mitt mellan normalkurvan och den högsta kurvan)
Hjärtljuden: Runt 150 slag/minut :-)

Bebisen har nu monterat ner huvudet längre i bäckenet och är nu bara ruckbart :-) Theo var fixerad vid det här här laget. Men har man fött två barn tidigare så ska man kanske inte förvänta sig att det fixeras den här gången.
Skönt att det händer grejjer iallafall.
Pratade lite funderingar runt förlossningen gjorde vi. Har inga direkta funderingar... Det blir som det blir det har man lärt sig. Det enda vi konstaterade både barnmorskan och jag var väl att vi kanske ska åka in lite tidigare till förlossningen den här gången..... hihi


Å så ska jag följa svägerskans råd och skita totalt i vikten nu. Jag ska äta det jag har lust med sista veckorna här. Okej... inte svulla kanske. Men jag ska unna mig! :-)

//Gladare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0