♥ Dag 2 – Min första kärlek

Hmm... Ja, för det första är ju förälskelse och kär två hela olika saker. Och kärlek tror jag inte man upplever på samma sätt när man är riktigt ung eller liten.
SÅ, min första förälskelse "kärlek" hände när jag var ungefär sådär en 8-9 år. Han hette Björn och var två år äldre än jag. Han och hans familj bodde några hus ifrån mig bara. Och jag brukade gå förbi hans hus sådär en 111 000 gånger om dagen. hihi  Han hade en sån där supersöt leverfläck alldeles ovanför läppen.
Sen brukade han och hans kompis gå förbi vårt hus ibland när dom skulle till affären, för det var den närmsta vägen för dom. Men såklart fick en liten förälskad småflicka för sig att dom gick där för att JAAAG bodde ju där :-)

Jag skulle nog ge mig själv lite stalker varning här.  För herregud vad jag stirrade ut den stackars killen på skolan, discon och ja... överallt. Jag satt hemma och skrev Kristin love Björn i varjenda bok och på varenda pappersbit jag hittade tror jag :-) Drömde sådär som bara en liten flicka kan göra :-) Just där och då var jag såklart övertygad om att jag var kär på riktigt. Och jag skulle DÖ om han inte uppmärksammade mig.

Ett antal år senare när jag och min klass tog studenten från gymnasiet och festade loss på statshotellet. Så var han och hans kompisar utanför och åkte omkring. Precis som massor av andra killar och tjejer som inte hörde dit var. Jag var totalt DYNGRAK och travade fram till honom och berättade rakt av att jag varit kär i honom när jag var mindre. HAHAHA!! Han skrattade bara och tog det bra. Skönt det då.
Vaknade dagen med lite lätt ångest kanske.. men jaja :-) Man tar bara studenten en gång i sitt liv :-)

MEN! ska jag berätta om min första kärlek. Så blir det sådär äckligt klyshigt tycker säkert dom flesta. Men det är iallafall sant. Min första riktiga kärlek är Peter! Det finns ingen någonsin som fått mig att känna så som som han gör. Ingen någonsin som behandlat mig så bra eller förstår mig så bra. 3½ år har vi varit ett par och det känns som igår vi träffades. Du ger mig fortfarande fjärilar i magen min älskling!
Och alla dessa kärlekar jag haft tidigare i mitt liv, har varit en nödvändig resa på vägen. Där man tar reda på vem man är och vad man igentligen vill ha. Och 29 år gammal hittade jag det :-)


Du och jag mot världen min kärlek!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0