♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Jag heter Kristin Ekdahl. För dom som inte vet det är mitt fullständiga namn Inga Maria Kristin Ekdahl.
Inga efter mammsen och Maria efter farmor :-)
Jag är född och uppvuxen i en liten by som heter Kolbäck som ligger ca 2 mil utanför Västerås.
Jag föddes 4 augusti 1977 och är alltså 33 tunga bast redan :-) Fråga mig inte vilken tid jag föddes eller vilken längd och vikt jag hade för det har jag ingen aning om.
Jag har tre stycken äldre bröder. Så jag har rätt mycket skinn på näsan. Det behöver man ha med bröder... speciellt äldre ;-) Man får tåla en hel del. Eller hur brorsorna! ;-)

Hade någon frågat mig hur jag skulle beskriva mig själv för 20 år sedan hade jag svarat en blyg tjej med dåligt självförtroende. Någon som gärna höll sig i bakgrunden och inte gjorde allt för mycket väsen av sig.
Fråga mig idag så skulle jag beskriva mig själv som en glad och framåt tjej som tar för sig av det som bjuds i livet.  Jag har varit med om tillräckligt mycket för att förstå att varje dag är viktig. Att vara glad och lycklig för det man har. Och inte kasta bort livet på att önska man hade något annat eller var någon annan.
Att inte dömma människor hur som helst. Lyssna och försöka förstå och se saker i olika synvinklar.
Sen att jag fortfarande kanske har lite kasst självförtroende... ptja.. vilken tjej har inte de.

1999 förändrades mitt liv. Jag tog mitt pick och pack och flyttade till Sandviken pga jag fick jobb där. Jobb som IT.tekniker på sjukhuset. Ett år senare träffade jag Tommie. År 2000 flyttade vi ihop i Gävle. Och 2003 föddes vår son Rasmus. 2005 separerade jag och Tommie och jag började om från början på egen hand.
2007 träffade jag mitt livs kärlek, Peter. 2009 och 2010 föddes våra barn Theo och Agnes.

Idag lever jag det liv jag alltid drömt om. Med min själsfrände vid min sida och våra underbara barn.
Det är allt jag behöver. Min familj och kärlek.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0