Äntligen helg?

Konstigt det där hur det äntligen blir fredag. Och man ser fram emot en helg tillsammans med familjen. En massa mys och bara umgås och ha det bra. Planer på att åka ner till stan tillsammans. Baka pepparkakor hela familjen. dricka glögg och myspysa :-)
Så kommer lördag morgon. Och den börjar med kaos, skrik och bråk. Å så sitter man där... lördag morgon vid frukostbordet. Och bara stirrar trött på varandra.

Just nu är det knäpptyst i huset. Totalt underbart knäpptyst! Det är verkligen inte ofta det är så härhemma.
Rasmus är över hos grannen och leker. Theo sover middag. Peter och Agnes tar en vilostund. Och jag sitter här vid datorn och bloggar.
Jag hade igentligen sovmorgon imorse. Men jag vet inte.... kan man kalla det sovmorgon när man har en bebis kloss emot sig. Som alltid bökar, stökar, gnyr eller ska ha mat. Blir inte mycket sova... och det blev det inte heller. Kände att jag igentligen hade kunnat gå upp. Men ja, det där med att sova är ju bara att ge upp nu. Ingen idé att prata om det nästan. Kommer väl en tid när jag får göra det igen. Om sådär en... 18 år kanske?

Ja iallafall, vi får se vad dagen har för fortsättning åt oss. Förhoppningsvis blir fortsättningen lugnare än starten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0