Hälsocentralen

Imorse prick klockan 8 när hälsocentralen öppnade låg jag på luren och ringde. Men inte förrän kl 9 skulle dom ringa upp mig sa deras telefonsystem TeleQ.
När dom ringde kl 9 förklarade jag läget att han varit rasslig nån vecka. Men att han över helgen varit väldigt dålig och inte sovit alls. Inte ätit och haft feber till och från.
Kärr**gen i telefonen säger i en nedlåtande ton " ja... ni får väl träffa en läkare då. Kl 15.20 ska ni träffa läkare xxxxxx. Men det går ju en elak förkylning nu".
Okej, jag fattar att det kanske ringer en del nojjiga föräldrar för ingenting och vill träffa läkare. Men dom kan väl för faaan låta bli att låta nedlåtande i telefonen iallafall. Vad ni tycker kan ni ta EFTER samtalet för er själva!!!
Tröttsamt börjar det bli det här. Hoppas verkligen vi får byta hälsocentral snart.

Iallafall kommer vi till läkartiden. Han kikar och undersöker. Och ser att han har en ordentlig öroninflamation i sitt vänstra öra. Det hade jag faktiskt inte ens tänkt på :-O Men nu när han säger det så förklarar det ju en hel del.
Stackars liten :-( Och nu kan man ju inte låta bli att fundera på om den lilla öroninflamationen han hade för ett par månader sedan ens gick över...... Om det är den som utvecklats ordentligt nu. *suck*
Ja nu har vi iallafall fått penicillin åt honom. Det är inte direkt lätt som en plätt att få i honom den där sörjan kan jag säga. Herregud vad vi plågar honom med detta :-(

Ikväll var det alltså 5 ml kåvepenin. Sen 2.5 ml luftrörsvidgande sörja. Efter det skulle det snorsugas och sen nässprey på det. Det är inte kul det här alls...... Nu jäklar hoppas jag att han blir frisk ordentligt.

Och inte nog med allt detta. Idag ringde Tommie och berättade att skolan ringt honom. Rasmus mådde illa och satt likblev i soffan och ville hem. När jag pratade med honom senare på dagen hade han kräkts några gånger plus att han hade diaré. Det senariot hade ju varit ljusblått.... En pojk med öroninflamation och en med kräksjukan hemma. Sova? Vad är det?



Theo leker en stund nakenfis efter badet :-)


Snygga killen :-)


Kommentarer
Postat av: Paulina

Oj! Hoppas R kan stanna där då tills han är

frisk så ni slipper få hem det då! Jag menar, Theo måste ju få behålla penicillinet nere... Krya på er!

2010-03-15 @ 20:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0