Urk.....

Eftersom Theo faktiskt sov fram till 6 imorse. Om än lite hattigt mellan 3-6....
Så tänkte jag prova vänta ut honom när det gäller förmiddags sovningen. Se om det går att förhala det lite. Tanken går till att försöka sova 1 gång om dagen bara. Så vid 9 gick jag ut med honom för jag tänkte att han kanske håller sig pigg längre då när han blir aktiverad på ett annat sätt.
Men runt 9:45 så började han gnussa sig i ögonen, tog sina nappar och pekade inåt. Jag fick utan protester (i vanliga fall är det skriiiik) bära in honom och ta av honom kläderna. Han somnade medan jag kliade honom på ryggen. :-) Tror ni mamma somnade med?!
Åboy.... big misstake. För idag sov han nämligen nästan 2 timmar lillkotten. och självklart gjorde jag med det.
Vaknade och mådde någe så sjukt illa. *urk*
Ni vet sådär så man sväljer hundraarton gånger och andas intensivt för att inte kräkas. Theo skulle ju ha sin lunch och det va inte det lättaste å göra när man har en kräka som åker upp å ner i halsen. bläääää
Medan Theo äter sin lunch fick jag så fint sitta där och försöka komma på vad jag kunde tänka mig äta för att illamåendet skulle gå över. För det går bara över om jag äter något.
Och när man är illamående är ju absolut ingenting gott och att äta är igentligen otänkbart.
Men till slut lyckades jag peta i mig en scones macka från igår. Och vips så mår jag lite bättre :-D
Inte bra bra, men bättre. 

Nu när jag har pustat ut lite så ska jag och Theo ta och gå ut i solen och ha det skönt. Kanske bada lite och bara mysa :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0