MVC besök idag

Idag var det då dags för ett besök hos mödravårdscentralen igen då. Kolla upp hur jag mår i graviditeten.
Dom är inte så värst täta såhär dom första 25 veckorna. och det får man ju verkligen vara glad för.
För SÅ jäkla kul är det inte så bli stucken i fingret, vägd och grejjad med.

Trots en uppstressad mamma som i stort sett kom springandes med två ungar så satt blodtrycket perfekt på
125/70. Barnmorskan var mycket nöjd :-)
Enligt blodprovet jag tog i V 12 visade på att mina järndepåer var välfyllda och bra så jag behöver inte knapra några järntabletter. HAAAAALLELUJA för det!! Så man slipper skita järndank menar jag :-P
Vikten visade på att jag tjockat till mig +4 kg allt som allt. Vilket är helt okej för att ha gått 20 veckor... tror jag...

Ja, allt såg bra ut iallafall. Och jag slapp faktiskt bli stucken i fingret idag :-)
Nästa gång jag ska dit är den 20 juli och då är det dags att mäta magen och lyssna på hjärtljuden. Spännande!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ät havregrynsgröt med lingonsylt till! Jättebra med järn i den och lingonen hjälper kroppen att ta upp järnet! :) Det körde jag på och hade alltid perfekta järnvärden! :)

2010-06-15 @ 21:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0