Det brann!


Idag fick jag och Theo besök av Maria och hennes goding Leo 6 månader gammal :-)
Det blev kinalunch som hon hade med sig. Sen en promenad på det så småttingarna skulle somna. Theo var den enda som somnade :-P Leo kikade sig så fint igenom hela promenaden. hihi vaken liten rackare.
Men han låg ändå och småpratade en stund så att mamma Maria fick lite fika i sig på altanen sen :-P
En mysig eftermiddag :-D Tack för sällskapet :-D


Framåt kvällningen här när Theo var nattad och Peter höll på för fullt att städa runt lite i huset. Så tänkte jag sätta igång och baka lite. Medan jag bakar ber jag Peter att elda upp skräpet som låg i kaminen. Efter en stund känner vi hur det börjar lukta bränt.... Men ja.. funderar inge mer på det. Men det där brända liksom ökar i lukt. Och till slut börjar det osa rök. Nånstans är det tokstopp! Huset fylls av rök på nolltid och Peter fick springa och rycka bort brandvarnaren för att inte den skulle sätta igång.
Upp med varenda fönster och dörr som fanns i huset och stå och försöka mota ut röken med en filt eller nått.
JÄKLARS vad det sved i ögonen och det gick knappt att andas. Usch å fy fasen. Nu luktar det rätt rejält med rök i hela huset. Undrar när den lukten tänker ge med sig......
Så om nån undrar på lördag... så vet ni.

Nu ska jag försöka baka klart. Sen blir det sängen.

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0