En lite jobbig dag

Dagen har varit lite småjobbig faktiskt. Först att Peter börjat jobba igen efter att ha varit ledig. Man liksom vänjer sig vid att ha honom hemma. Så han har varit vääääldigt saknad idag av både mig och Theo tror jag :-)

Björkman och hennes lilla Vera på 4 månader var iallafall över en sväng och fikade på fm. Fördrev några timmar där :-)
Men redan då började Theo bete sig konstigt. Genom att först dra värsta spyorna alldeles innan dom kom och även under tiden dom var här. Gnällig och trött men vill ändå inte sova. Hmm.....

När dom hade åkt så fick han lite mellis. Yoghurt och smörgås. När även yoghurten kom upp så började jag verkligen fundera. Snälla snälla snälla säg inte att det är magsjuka på gång igen!! Paniken växte.
Trött och gnällig var han. Efter mycket om och men fick jag honom att somna. Men han vaknade redan efter 15 minuter igen VÄLDIGT gnällig och fortfarande trött. Men när jag lade mig med honom och sov så somnade han igen och sov 1½ timma. Skönt att även jag fick vila lite :-)
Men gnälligheten fortsatte hela kvällen lång. Undrar vad det är frågan om igentligen...... Han är inte sig själv iallafall vår lilla kille.

Idag kom Rasmus hem oxå. Imorgon fyller stora killen 7 år! Helt sjukt att han är så stor! Kan knappt fatta det :-)
Så det blir lite födelsedagsfirande imorgon på em när Peter kommit hem. Sen tar vi lite större kalas i helgen när mamma och pappa kommer och hälsar på. Och även kanske Eje och Carina kommer och kalasar lite :-)

Just NU sover iallafall båda barnen. Och vi ska väl sätta oss ner och försöka slappa lite innan det är dags att lägga sig. Hoppas på en bättre dag imorgon. :-)

natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0