En tur till barnkliniken

Agnes feber kom tillbaka här på kvällskvisten. Så eftersom hon haft feber upp å ner, hosta och täppt i näsan i 3 dagar nu så ringde jag sjukvårdsrådgivningen. Dom sa att när barnen är såhär små som Agnes (under 3 månader) ska man ringa redan första dagen dom får feber helst.
Jag blir så less! Ringer man för tidigt får man skäll för det med av en del. Och nu ringde jag efter 3 dagar och då va inte det heller bra... *suck*. MEN, nu har nått å hänvisa till iallafall om det skulle hända igen.

Iallafall så ville barnkliniken att vi skulle komma in. När vi kom in tittade en läkare på henne och så tog dom lite prover. Men allt såg tack å lov bra ut. Inget som var bakteriellt utan förmodligen ett virus.
Men skulle febern fortsätta så skulle vi ge alvedon ca 3 ggr om dagen.
Sådant här kan utvecklas till något bakteriellt om det vill sig illa. Men just nu såg allt okej ut.
SKÖNT!! :-D Kanske man kan slappna av lite och sova inatt.
Förmodligen har lilltösen ont i halsen och därför kan hon inte äta som hon borde. Hostan gör väl inte saken bättre.

Iallafall så hade hon inte gått ner i vikt. Tvärtom! Hon hade ökat från 4990 till 5225 på 8 dagar :-D Bra jobbat där lillflisan! :-D

Nu är mamma Kristin totalt slut efter allt äventyr på kvällskvisten här. Huvudvärk har jag oxå... Nu hoppas jag vi kan få sova lite inatt. Det behövs verkligen.

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0