Det är inte meningen....

Det är nog inte meningen att vi ska resa iväg någonstans. Och det är sannerligen inte meningen att vi ska få vara pigga och glada den här våren. Det här måste vara den absolut utan tvekan värsta våren jag någonsin varit med om, som jag minns iallafall.

Igår bar det iväg till Norrtälje. Packade väskorna och kollade barnen som verkade vara pigga och glada. Även Rasmus verkade vara okej, hade ätit yoghurt och lite smörgås och fått behålla det. Great tänkte vi. Packade in oss i bilen och for iväg. Theo somnade och allt var frid och fröjd.
Ungefär vid älvkarleby vaknade Theo till och var väldigt gnällig. Och så märkte vi att han satte igång och bajsa.
Vi stannade och skulle byta på honom. Och upptäckte att han var totalt nerskiten! Och då menar jag TOTALT!. Inte bara lite kladd i ljumskarna. Utan det här var skit runt hela blöjan, nerpå bena och upp på ryggen.
Bodyn var totalt omöjlig att ta av utan att kladda ner hela Theo med bajs. Vi fick helt enkelt riva sönder den.....
Efter mycket om och men så fick vi på honom en ren blöja och rena kläder och kunde fara iväg igen. Funderingarna gick runt om han oxå hade åkt på nån magsjuka nu...... Men eftersom han inte verkade direkt dålig så beslutade vi att åka vidare.

När vi äntligen kom fram till Norrtälje verkade allt okej till en början. Tills efter nån timma eller två när Rasmus drog en rejäl spya rakt på vardagsrumsgolvet därhemma. *suck*.... Direkt efter den drog han en till. Sen var han rejält hängig ett bra tag. Jahapp tänkte man ju.... Det här va ju skitbra de.... :-\
Ungefär direkt efter det upptäckte vi att Theo hade feber. Ja.... vad säger man.
Rasmus blev piggare medan Theo blev sämre under dagen. Diarré på diarré och ont i magen hade han oxå till och från. Så jäkla typiskt när man för en gångs skull kommer iväg till Norrtälje :-\

Theo var fruktansvärt mammig och pappig hela helgen och i stort sett ingen annan fick hålla i honom, surt och tråkigt när man kommer iväg sådär. I vanliga fall är han ju så go, glad och trevlig.
Jättetrevlig kväll iallafall med sjukt god mat. Grillad kyckling, potatisgratäng, grillad lök och sallad med fetaost. MUMS!!
Natten har inte varit någe vidare eftersom Theo har varit väldigt bökig. Ont i magen och diarré mitt i natten. Och en Rasmus som skulle ligga mitt i luftmadrassen och flaxa å fladdra i sömnen med jämna mellanrum. Ena stunden hade jag ett finger i näsan och nästa fick jag en handflatssmäll mitt i fejjan. Så ja.... mycket sömn blev det inte inatt direkt. Theo slog upp sina bruna kl 5 och vägrade sen att somna om igen.

Idag verkar han må bättre iallafall för han har ingen feber. Men har fortfarande diarré tyvärr. Majsvälling är det han får äta nu tills magen blir okej igen.
Resan hem gick iallafall bättre än resan dit tack å lov. Och vi landade i ett soligt Ytterharnäs med +14 grader i skuggan. :-)
Nu har vi precis käkat pizza och Rasmus verkar äta bättre och bättre. Han fick i sig en korv med bröd till lunch och åt två pizzaslice till middag. En klar förbättring från inget alls på 4 dagar. :-) Så nu tror jag han är okej faktiskt.

Nu är det bara Theo kvar då..... Undrar om allt kommer börja om sen igen......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0