En riktig pissdag!

Igår var det verkligen en riktigt SKITDAG om man får uttrycka det så.
Inte en enda gång under alla 3 månader som Theo har funnits har vi haft en sån här dag och har jag känt på det här sättet som jag gjorde igår.
Natten var väl helt okej som den brukar vara. Han somnar vid 21 och sen vaknar han runt 3, 5 och 6.30 taget.
Men herregud! Jag har då aldrig sett maken till grinigare unge HELA JÄKLA DAN!! Han skrek och gnällde konstant från runt 9 tiden och fram till 17 taget på em. Och han som vanligen sover kanske en 2½ timma i halvtimmasperioder sov 1 timma på hela jäkla dan!!! Han VÄGRADE sova!
Hur jag än försökte få honom att sova gick det INTE! Och vad jag än gjorde så var han INTE nöjd för 5 öre!
När kl var 15 satte jag mig bara ner och stortjöt. Så jäkla slut och trött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. För jag hade inte fått sitta ner knappt på hela dagen och än värre, att äta fanns inte ens på kartan.
Kl 16.38 ringde jag till Peter och undrade vart fasen han höll hus. Jag höll ju på att gå omkull härhemma.
Såklart hade dom läckage på jobbet så han var kvar där.
ÄNNU mera storböl. Kände mig uppriktigt arg och ledsen på Peter för att han var kvar på jobbet när jag hade det så jobbigt hemma. Uppgiven är väl ordet.
Och Peter undrade väl på allvar om allt stod rätt till i huvudet på mig som jag betedde mig.
Usch... vilken hemsk dag....

Till slut kom Peter hem med lite mat åt mig. Och sen fick jag gå upp och lägga mig. Tokslocknade i sängen och sov drygt 1 timma. Vaknade och tittade på telefonen som låg alldeles bredvid kudden och såg att pappa hade ringt. Hade inte hört ett smack! och jag som hör allt! :-O Jag måste varit fruktansvärt slut....
När jag vaknade kände jag mig varm och frussen och alldeles mosig i hela kroppen.
Fy fasen....


Idag känns det som att dagen kommer bli bättre. Theo somnade för natten igår vid 21.30 och vaknade inte förrän kl 5 för att äta första gången. Sen somnade han om igen. Vaknade för en snabbät vid 6.30 men sen somnade han om igen och vi sov till 7.30. Låg kvar i sängen och mös fram till 8. :-)
Nu ligger han och sover en liten stund här bredvid mig igen. Första halvtimmes sovningen för dagen :-)
Ordningen verkar vara återställd :-)
Och idag ska vi iväg på föräldragrupp. Får se om det finns några bra mammor man kan umgås med :-)


Kommentarer
Postat av: Bodil

Uffa, vad jobbigt! :( Känner så väl igen känslan, man är bara helt maktlös och vet inte vad man ska göra med ungen, och till slut brister det helt... Hoppas att ni får en bättre dag imorgon!!

2009-09-10 @ 17:26:57
URL: http://enmynta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0