Dopet

Jag har ju inte bloggat någe om dopet kom jag på. Det bidde sån kaos med febersjuka å allt efteråt :-P

Dopet liksom kom och gick i en väldans fart. Kändes tyvärr som att man inte hann prata med alla och umgås som man ville. Ni som var där, hoppas ni inte kände er försummade!

Naturligtvis började hela dopet med dom sämsta förutsättningarna. Det var dags för fotografering innan dopet i kyrkan såklart precis när det igentligen var sovdags. Trött å grinig så gick det inge vidare alls. Men vi fick sägert nått bra kort iallafall. När det väl var dags för dopet så gick det rätt så bra ungefär halva iallafall. Karros syste Sofia sjöng trollbindande fint Sonja Aldéns "Välkommen hem". Kände tårarna sprängde i ögonen :-) För han är ju verkligen det vackraste barnet som finns :-)
När det var dags för prällen å "skvätta" vatten på honom så brakade helvetet löst. Han visade upp sin högsta stämma i registret. Resten av dopet.... Men men :-P Det sägs ju att om dom skriker under dopet så får dom bra sångröst. Får hoppas på det då ;-)

Festen efteråt var oxå lyckad, tror jag. Det verkade som att folk tyckte om maten och fikat.

Tacka alla som var där för dom SUPERFINA presenterna Theo fick :-)
Och Tack svärmor Marita för att du fanns där ett par dagar innan dopet och hjälpen efteråt. Utan dig hade jag inte hunnit med å göra allt som skulle fixas. Tack till alla som hjälpte till i köket oxå! det var guld värt :-)
jag hade verkligen glömt bort va mycket det är å fixa när det är sånna här tillställningar.

Bilder från dopet kommer lite senare när vi fått korten från fotografen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0