Retligt!

Lördag kväll och vi sitter och tittar på tv som vanligt så börjar dom vanliga förvärkarna komma smygandes.
Förutom att denna gång verkar dom lite starkare. Hmm.... Tänker inte så mycket mer på det utan fortsätter titta på tv.
Vid 23 taget bränner vi en film och tar med upp i sovrummet och kikar där istället. När vi ligger där börjar "förvärkarna" göra RIKTIGT ont! Va fasen tänker jag..... Dom börjar komma oftare och oftare och nu strålar dom ut i jumskarna och i ryggslutet oxå. Det här känner jag igen...... Såhär var det när dom riktiga värkarna satte in med Rasmus.
Jag började röra på mig lite, för är det bara förvärkar så går dom över när man rör på sig. Dom gick inte över......
Hmm.... Till slut gjorde det så ont så jag kunde inte koncenterera mig på filmen vi tittade på.
Värken i ryggslutet ville inte ge med sig mellan värkarna heller. För första gången så trodde jag på allvar att nu var det igång. Inatt kommer vår pojke :-)
Jag sa åt Peter å sova en stund så skulle jag väcka honom om det blev värre.
MEN! Vid 4 taget så började värkana klinga av. *SUCK* FY FAAAAN!!!! Samtidigt som det var skönt att slippa smärtan och äntligen få somna in en stund så var det jäkligt retligt.
Nu i efterhand har jag hört att omföderskor kan få såhär. Att värkarbetet sätter igång för att sedan klinga av.
Och inatt har det varit lugnt som i graven. VA FASEN!!!  Så nu är det bara å vänta tills det behagar sätta igång igen.

Vaknade iallafall imorse av strålande solsken l 9. Natten har varit dryg för både jag och Peter är sjuka så vi har typ hostat ikapp hela natten. Så det var skönt å få sova ut lite på morgonkvisten.
Har solat en stund här på altanen. Och vid 12.30 mötte jag upp Karro i stan och vi käkade lunch och strosade lite. Handlade lite kläder till Rasmus och ett par sandaler till mig själv.
Nu är kl snart 15.30 och jag är hemma igen. SHIT va den här dagen gick fort.
Men vilken härlig dag det har varit. Strålande sol. Ser dock lite småmörjt ut på himmlen nu när jag tittar ut.... hmm....

Snart kommer Peter hem iallafall och om ännu en stund så kommer Rasmus. Ser fram emot en härlig ledig vecka med honom. MYYYYS!!! :-D

Kommentarer
Postat av: Tina

Åhh, nu börjar jag bli nervös :=) Kan du inte bara krysta ut det lilla livet så jag får boka en biljett till Gävle snart :=) Hoppas ni alla mår bra, o vad fint ni fått där hemma på gården!!

LOVE!!!

Puss på pannan!

2009-05-25 @ 16:45:01
Postat av: Patricia

Jag vill också ha en liten:) hoppas förlossningen kommer gå bra när den väl kommer i gång:)

2009-05-25 @ 16:57:30
URL: http://metricia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kläm ut lilleman nu då !!!!

2009-05-25 @ 22:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0