Ursäkta!!??

Från att folk man knappt känner tycker att dom har rätt att ta på ens mage helt plötsligt, till kommentarer som "OJ.. ja nu börjar det verkligen synas. Har du ätit för mycket höhöhö"
Och nu tänker man tydligen bara på mat hela tiden bara för att man är gravid oxå :-O

Vi satt i fikarummet i fm och jag pratade med en kollega. Han och hans tjej fick nyligen barn. Eftersom jag visste att hon hade haft avsmak för sådant som hon vanligen älskar i början av grav, så frågade jag om hon hade fått tillbaka dom sugen en bit in i grav igen. Och det hade hon.
Helt plötsligt ser jag i ögonvrån en kollega som brister ut i fniss, säger mitt namn och börjar visska med kollegan bredvid.
Och jag frågar "Vaddå?"
Kollegan: Ja, åh du bara tänker på mat å mat heeela tiden" (säger hon i ett fullsmockat fikarum så alla hör)
Jag: Öhh... ursäkta va?!
(
kollegan sitter fortfarande och fnissar)
Jag: Jag tänker väl inte alls på mat hela tiden, jag är inte alls speciellt hungrig av mig nuförtiden. (känner mig irriterad)
Kollegan rycker flinandes på axlarna och säger "nähä"
Va menar hon? Att man alltid äter MASSOR bara för att man är gravid eller? Eller menar hon att jag blivit tjockare än vanligt övrigt?
Får man säga vad fan man vill till gravida tjejer??!! Tappar man alla känslor och inte bryr sig om vad folk säger bara för att man är gravid?
GOTT FOLK!! Snarare tvärtom! Man blir KÄNSLIGARE!!!

Efter det va jag skapligt irriterad ett bra tag.... Och nu ska jag sitta i supporten.

Vicken härlig da ha ha ha haaaa...... :-S

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ja man får kommentera folks vikt hur som helst bara dom inte är kroniskt tjocka.

Tills den som kommenterar själv får en kommentar om sin vikt. Då är det förbjudet.

2009-03-19 @ 14:39:27
Postat av: Helen

Blev också tokig på när halvt okända människor petade på min mage. Man petar ju aldrig på ogravida magar... märkligt! Bit ifrån!! Puss o Kram

2009-03-20 @ 20:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0