Gosse va den satt fint!

Jo... jag har gjort någe dumt. JÄTTEDUMT! Jag har ätit choklad på en måndag!! Ajsing bajsing Kristin!
Speciellt med tanke på att det faktiskt blev lite smågodis i lördags oxå. Fasen... jag har sjuka skuldkänslor för det bara...
Men det va ju så jääääkla gott! Det står en skål här med påskgodis, inte fasen går det väl å motstå då inte.
*skäms* ska försöka att inte äta någe mer i veckan. Loooovar mig själv :-P
Och säg nu inte att jag är fjantig! För heter man Kristin så måste man kämpa exakt varje dag och hela tiden för att hålla sin vikt. Har man kass ämnesomsättning så har man, det är inte på alla människor som kalorierna rinner rakt igenom tyvärr..... Och för mig handlar det inte bara om hur jag ser ut. Det handlar mest om hur jag vill må. Och eftersom jag vill må bra så vill jag försöka äta så rätt som möjligt. Och röra på mig så mycket som möjligt. För fakta är att jag mår som allra bäst då. SÅ! Därför vill jag inte hålla på att stoppa i mig massa socker på vardagarna.
Men ptja... idag bidde det bara så :-P

idag kommer iallafall min lilla vilding till oss. Pratade med honom på telefon igår kväll och då hävde han ur sig "Mamma, jag tycker inte det ska bli så kul å komma till dig imorrn".  Hmm.... Där small man i backen.
Som vanligt när han ska komma till mig.... Inte så konstigt eftersom när han är hos sin pappa behöver han inte gå på dagis eftersom han inte har nått jobb, dom bor ute hos farmor och farfar där dom blir serverade mat, fika och godis, han har hur mycket fritid som helst att leka med honom på eftersom han inte behöver göra allt det där med laga mat, städa osv.
Klart som fan att det är roligare hemma hos pappa! Han har ju mer tid! *suck*
Jag förstår inte ens mig själv varför jag tillåter mig att ta så mycket skit för allt, som inte ens är mitt fel. Alla dessa år.... Hur förklarar man för en 6 åring att man jobbar och sliter för hans skull, för familjens skull? hur!?
Ska en 6 åring ens behöva fundera och tänka på sånt? Ska jag bara fortsätta ta skit, bryta ihop och komma igen varje gång? Hur orkar man?
Jag hoppas verkligen saker och ting blir annorlunda nu när jag ska vara hemma med bebis och Rasmus hela sommaren. Saker och ting måste ändras.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0