En typisk dag med mig själv

Vi VAR, observera VAR i tid imorse jag och Rasmus. MEN! Medan jag i all stress höll på att packa ner saker i väskan så hör jag Rasmus säga: Mamma... jag kan nog inte ha dom här skorna idag. Dom är blöta
Känner i skorna som FORTFARANDE är tokblöta sen hans eskapader i en djup vattenpöl igår em.
Kollar på klockan och ser att hon nu är 07:45 och inser att nu äre läge å få panik.
Börjar titta mig frenetiskt omkring efter ett par extra skor någonstans. Hittar inga. Rusar upp för trappan och stormar in i garderoben och sliter till mig ett par torra strumpor åt grabben samtidigt som jag tittar mig om efter ett par extra skor. Nä... för EN GÅNGS SKULL så står ju alla såklart på dagis redan!!
Men FAAAAAN!!!!  Nu står kl på 07:50. I ren panik stormar jag ner från trappan och sliter loss två plastpåsar och sätter på ungens fötter. Rasmus bara tittar på mig.... "ja... vi får göra såhär nu bara fram till dagis" säger jag.
Väl ute håller jag på att slå på arslet två ggr innan vi till slut sitter i bilen. Kl är nu 07:55 och vi ska vara på dagis kl 8.00. GOOD LUCK säger jag bara till mig själv. På vägen in börjar Rasmus sura för han har ingen lust alls å gå på dagis.

Väl framme på dagis så kastar jag mig ur bilen och Rasmus toksegar förståss, för han är sur och vill inte till dagis.
Mamma Kristin blir lite arg och höjer rösten "Nu MÅSTE du skynda dig!"
Till slut kommer vi in och han är fortfarande jättesur och kastar sig i soffan därinne.

När jag till slut kommer iväg ut till bilen igen så ska den alltså parkeras. Tittar in på den smala gata där jag brukar parkera och ser en stor fet bred traktor åka och ploga. Han kör lååååångsamt fram och tillbaka.
"Men ska fanskapet komma ut därifrån nån gång då. Han ser ju att jag står här och väntar!!!!!"
Till slut åker fanskapet flinandes ut därifrån och jag kan äntligen parkera. När jag ÄNTLIGEN fått parkera ser jag att Rasmus har glömt sina vantar i bilen. GAAAAHHHH!!!!!!! Bara å ta en vända in till på dagis.
Och sen försöka sladda mig fram till jobbet.... ingen lätt match kan jag säga. Det är inte direkt så att kommunen slösar med sanden inte..... :-\

När jag väl kommer in till jobbet så tappar jag min telefon 2 ggr i golvet!!!!
Får kasta mig in i supporten fast jag inte ens ska sitta där för det är så mycket samtal.
Jag har inte riktigt hunnit lugna ner mig än... när dagen börjar såhär så är man på helspänn resten av dagen.
Känns som man gått på speed mest hela dan. :-S

Jaja... jag är van vid mig själv. Det är är jag i ett nötskal. Och oftast min vardag... Det är lättare å räkna upp dagarna som går smärtfritt än inte.

Å well... vad är en bal på slottet.....

Kommentarer
Postat av: Carin

ÅÅåå hahah! :)

Jag kan se allting framför mig:)

Här på bloggen har det hänt mycket!! snyggt!

Längtar till vi ses nån gång i Påsk:D

Kraaam

2009-03-18 @ 17:20:03
URL: http://carint.blogg.se/
Postat av: Evelina

Han tog livet av sig för 7 år sen...

2009-03-19 @ 08:48:08
URL: http://schme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0