En skön söndag ändå

Jag vaknade som vanligt först av oss två. För nått år sen skulle det varit väldigt ovanligt. Men på sista tiden verkar det vara jag som vaknar först och är piggelin och försöker skaka liv i min andra hälft som aldrig är riktigt lika piggelin :-)
Fast imorse slog jag inte upp ögonen förrän kl var 9:18 så det kändes rätt bra. :-)
Vi klev upp och åt en mysfrulle framför vasaloppet. Sen kunde vi inte slita oss utan var tvugna å titta klart på loppet. Det va ju jättespännande :-)

Sen började Peter plocka, städa och dona. Efter att han låg i influensan har han varit som en helt vanlig människa. Ni vet, sådär att man inte orkar hålla på varje dag. Men nu börjar den där Peter dampen smyga sig på igen. Hans småplockande övergick i tokrensning av förrådet. Där låg jag i soffan och bara tittade trött på honom. Och jag som trodde det skulle bli en "göra ingenting söndag"
Peter - Jaaa... men ska vi gå ut och ta en promenad då. Till havet kanske?
Lät som en bra idé. Solen sken ju och det va bara -5 grader ute. Hellre det än å städa tänkte jag.
Så det blev väl iallafall en timmes promenad om man räknar med att vi stannade till vid havet och mös lite :-)

         

När vi kom hem igen så var jag faktiskt mycket piggare. Så medan åkte iväg med återvinningsgrejjer och var över till grannen och hjälpte dom att koppla in diskmaskinen så började jag faktiskt dammsuga. Bytte sängkläder och vek lite tvätt. Skönt att få lite gjort inför veckan :-) Sen kollade jag Hotline för tjejerna är ju iväg i Hylte och Halmstad och spelar i helgen. Tyvärr blev det knapp förlust igår. Men idag vann dom med 3-2 mot Halmstad!!!! HELT underbart :-)

Nu har vi precis ätit jättegod fläskfilé med klyftpotatis och är supermätta. Snart ska vi lyxa med lite äppelkaka och grädde till efterätt och en bra film :-P
Kan inte säga att nån av oss ser fram emot att jobba imorrn direkt... Men en bra grej med ny vecka är ju att min ögonsten Rasmus kommer :-)

Föresten, här är en bild på vår nya vagn :-)

    


Och GRATTIS TIERP än en gång!!! Det här va ni verkligen värda tjejer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0